Tačiau dienos, kai pinigus taškyti buvo galima į kairę ir į dešinę, gali greitai baigtis.
JAV namų ūkių turtas pastaraisiais metais, nepaisant aukštos infliacijos ir Federalinio rezervo priemonių prieš padidėjusias skolinimosi išlaidas, siekiant pažaboti kainų augimą, augo.
Tvirta akcijų rinka kartu su kylančia nekilnojamo turto verte didino amerikiečių turtą nuo 2019 iki 2022 m., teigiama Federalinio rezervo ataskaitoje apie namų ūkių finansus.
Šis padidėjimas yra žinomas kaip „turto efektas“, ir jis toliau stiprino amerikiečių finansus, nes akcijos sumušė rekordus, o didelis obligacijų pajamingumas sustiprino taupomąsias sąskaitas.
Be to, amerikiečiai, kurie spėjo sutarti dėl žemos hipotekos palūkanų normos prieš FED pradedant jas didinti 2022 m. ir nusprendė likti vietoje, buvo apsaugoti nuo aukštų hipotekos palūkanų normų poveikio.
Kartu tai reiškia, kad daugelis vartotojų ne tik tam tikru mastu sugebėjo atlaikyti infliaciją, bet ir galėjo išleisti kelionėms, koncertams ir didelių bilietų prekėms. JAV ekonomikos augimas 2023 m. buvo itin spartus, daugiausia dėl JAV vartotojų.
FED duomenys rodo, jog daugiau nei 70 proc. JAV namų ūkio turto valdo yra vyresni nei 54 metų amerikiečiai.
Tačiau ekonomikos tempas pastaruoju metu šiek tiek sulėtėjo, o balandžio mėnesio užimtumo ir mažmeninės prekybos išlaidų duomenys buvo prastesni, nei tikėtasi.
Nors platesnė ekonomika tebėra sveika, įskaitant darbo rinką, kurioje nedarbas nesiekia 4 proc., yra ženklų, kad netrukus situacija gali pasikeisti ir besikeičiantis turtingų amerikiečių elgesys yra vienas iš jų.
„Gerai žinoma, kad mažiausias pajamas gaunantis vartotojas iš tikrųjų kovoja su infliacija, tačiau ekonominiu požiūriu būtent aukštesni uždirbančiųjų kvintiliai išleidžia daugiausiai“, – CNN sakė „Hartford Funds“ pasaulinių investicijų strategė Nanette Abuhoff Jacobson.
Naujausiuose įmonės pajamų rezultatuose buvo tam tikrų įrodymų, kad turtingi amerikiečiai darosi vis atsargesni.
Britų prabangos prekių mažmenininkė „Burberry“ praėjusią savaitę pranešė, kad jos pelnas per biudžetinius metus, pasibaigusius kovo pabaigoje, sumažėjo 40 proc. Pardavimai Amerikoje per metus krito 12 proc.
„Įgyvendinti mūsų planą lėtėjančios prabangos paklausos fone yra sudėtinga“, – pareiškime sakė Jonathanas Akeroydas, „Burberry“ vadovas.
„LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton“ savo naujausiuose pajamų rezultatuose praėjusį mėnesį pranešė, kad aukščiausios klasės alkoholinių gėrimų paklausa JAV smarkiai sumažėjo, o tai lėmė didelį Prancūzijos prabangaus konglomerato alkoholinių gėrimų padalinio atsargų lygį.
„Walmart“, kuri tradiciškai rūpinasi mažesnes ir vidutines pajamas gaunančiais amerikiečiais, praėjusią savaitę pranešė, kad jos prieaugį praėjusį ketvirtį „daugiausia lėmė didesnes pajamas gaunantys namų ūkiai“, arba tie, kurie uždirba daugiau nei 100 000 JAV dolerių per metus.
Tačiau platesnis vaizdas – ne toks niūrus.
Pavyzdžiui, „Royal Caribbean Cruises“ viršijo savo pirmojo ketvirčio pajamų rezultatų lūkesčius dėl solidžių užsakymų ir tvirtų išlaidų laive. Kruizų paklausa, kuri, be abejo, yra pasiturinčių žmonių veikla, rodo, kad kol kas nėra masinio turtingų amerikiečių taupymo.
Tačiau kai kurie gyventojai prieš kažką pirkdami pagalvoja du kartus.
Vartotojai tapo jautresni kainoms, teigia FED.
„Kai kalbame su generaliniais direktoriais ir finansų vadovais, jie sako, kad žmonės vis labiau susilaiko nuo didelių apsipirkimų, todėl įmonės dabar nesijaučia taip patogiai didindamos kainas“, – sakė Jacobsonas iš „Hartford Funds“.
Parengta pagal CNN business.