„Į NŽT kreipiausi lapkričio 16 d. Po mėnesio gavau atsakymą, kad pateiktus dokumentus reikia papildyti tam tikrais duomenimis. Papildžiau, nusiunčiau, o vėliau – tyla. Nors patikslintas prašymas buvo siunčiamas sausio pradžioje, iki kovo vidurio jis nebuvo priskirtas jokiam specialistui“, – savo situaciją pasakoja vilnietis Virginijus.
Neseniai kitas naujienų portalas rašė, kad NŽT Vilniaus apygardos skyrius dirba ne pilnu pajėgumu.
Iš 42 etatų užpildytų yra vos 30, todėl kiekvienam specialistui tenka didesnės darbo apimtys. Maža to, bandantys prisiskambinti klientai vietoj atsakymo išgirsta… tylą.
Jeigu kažkam pavyksta prisiskambinti arba visgi gauna atsakymą iš NŽT, tai dažniausiu atveju tai nėra gyventojus džiuginantys žodžiai. „Visi prašymai nagrinėjami eilės tvarka“, – dažnai išgirsta klientai.
Tačiau jokio termino tarnybos specialistai gyventojams nenurodo, todėl laukimas tęsiasi praktiškai amžinybę.
„Kiekvienas po reorganizacijos likęs dirbti specialistas gavo virš 300 neišnagrinėtų prašymų, tai tikslios datos numatyti negaliu“, – tokį atsakymą iš Vilniaus apygardos žemės tvarkymo ir administravimo skyriaus gavo į redakciją kreipęsis skaitytojas.
Skundų dėl NŽT darbo yra nė vienas. Scenarijus kartojasi: prisiskambinti negali, į laiškus neatsakoma, o jeigu jau pavyksta gauti atsakymą, tai jis būna vienas: trūksta darbuotojų, nėra kam dirbti.
Į visus klausimus, kada bus išspręstas klausimas, atsakymas irgi yra vienas: „nežinome“, „geriausiu atveju po metų“, „jeigu nepatinka mūsų darbas, rašykite skundus“. Kur rašyti skundus ir kam – niekam neaišku.
Gyventojai mano, kad tokią situaciją lėmė pertvarka, įvykusi 2024 m. sausį. Tada buvo skelbiama, kad Vyriausybė po beveik keturis metus vykusio proceso perdavė 120 ha žemės šalies savivaldybių valdai.
Su pertvarkos procesu susiję ir tai, kad NŽT paliko apie 300 darbuotojų.