Barža tradiciškai pakrikštyta sudaužant į jos korpusą šampano butelį.
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) specialistai ją pagamino pagal įmonės „Western Baltic Engineering“ projektą. Laivo ilgis – per 75 metrų, plotis – 16 metrų. Barža gali talpinti iki 90 vienetų dvidešimties pėdų konteinerių.
Krovinių plukdymas vandens keliais tampa nepakeičiamu, kai tenka atgabenti itin sunkius ir didelių gabaritų krovinius.
Tarp Kauno ir Klaipėdos dažniausiai plukdomi konteineriai, didelių gabaritų metalo bei betono gaminiai. Krovinių srautas abiem kryptimis yra maždaug vienodas.
Nuo praėjusių metų spalio padaryta apie 20 reisų, o užsakovų ratas nuolat plečiasi.
Vasarą turėtų prisidėti grūdai, kurių daugiausiai gabenama liepos ir rugpjūčio mėnesiais. Tuo metu turbūt ir bus pasiektas didžiausias krovinių srautas šiais metais.
„Galimybės neribotos, Nemunu gali būti plukdomi visi dabar tarp Kauno ir Klaipėdos judantys kroviniai, o skaičiavimai rodo, kad toks jų gabenimo būdas kainuoja net pigiau“, – kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pasak jo, iš pradžių Nemunas nebuvo pritaikytas laivybai dėl pernelyg mažų gylių. Išsprendus šią problemą, paaiškėjo, kad trūksta pajėgumų.
Naujoji barža vienu metu gali gabenti tiek krovinių, kiek jų būtų nugabenta 25 traukinio vagonais arba 75 vilkikais.
Naujausias direkcijos projektas – elektrinis stūmikas, kuris gali būti pagamintas per porą artimiausių metų. Stūmiko kaina gali siekti 7 mln. eurų.
VVKD vadovas Vladimiras Vinokurovas paskelbė, kad lig šiol kroviniai buvo plukdomi viena didele ir dviem mažesnėmis baržomis. Dauguma anksčiau Nemuną raižiusių laivų buvo sunaikinta iškart po nepriklausomybės atkūrimo.
Baržomis plukdomi įvairūs birūs produktai, metalo gaminiai, konteineriai.
„Šiuo metu užsakymų turime dviems metams į priekį“, – džiaugėsi V.Vinokurovas. Sutvarkius formalumus naujoji barža po poros savaičių pradės darbą. Kelionė iš Kauno iki Klaipėdos užtrunka maždaug parą.
Pastatyti baržą kainuoja kelis milijonus eurų, o ji atsiperka per 5-7 metus. Tuo tarpu pats laivas gali būti naudojamas net pusšimtį metų.
Pastatyti naująją baržą užtruko apie 9 mėnesius. V.Vinokurovas neabejojo, kad netrukus prasidės kitos baržos statyba.
Naujas laivybos plėtros šuolis susijęs su svarbiu projektu – Nemune pastatytomis 553 bunomis. Jų pagalba Nemuno vanduo pats valo ir tiesina vagą, taip sukurdamas didesnį gylį laivakelyje.
Šis projektas išskirtinis savo apimtimi – bunų statybai panaudota statybinių medžiagų, kurių svoris – apie 765 tūkst. tonų. Palyginimui – panašiai sveria 11 tūkst. geležinkelio vagonų. Viso projekto metu pastatytų bunų ilgis siekia beveik 30 kilometrų.
Nemuno vandens kelio strateginis projektas vyko nuo 2021-ųjų iki praėjusių metų rudens ir kainavo beveik 25 mln. eurų.
„Rezultatai net viršijo lūkesčius“, – tikino direkcijos vadovas V.Vinokurovas.