„Aš labai džiaugiuosi, šiandien Kaune galėdamas atidaryti du naujus orlaivių priežiūros angarus. (...) Tikimės, kad Lietuvoje galėsime investuoti ir toliau, o ši 20 mln. eurų vertės investicija sukurs 200 naujų labai gerai apmokamų darbo vietų, skirtų inžinieriams ir mechanikos krypties specialistams“, – investicijos pristatymo renginyje Kaune antradienį sakė N. McMahonas.
Vyriausiasis „Ryanair“ veiklos vadovas pabrėžė, kad kiekvieno orlaivių priežiūros angaro dydis prilygsta 6 olimpinio dydžio baseinams, o jų bendra erdvė iš viso siekia 8000 kvadratinių metrų. Vienu metu tokiame angare, N. McMahono teigimu, galėtų būti aptarnauti 4 orlaiviai.
„Šia investicija mes dvigubiname savo orlaivių aptarnavimo ir techninės priežiūros pajėgumus Lietuvoje“, – pranešė N. McMahonas. Anot jo, įmonė planuoja, kad skrydžius iš Kauno oro uosto ateityje vykdys naujas kompanijos orlaivis, taip šį „Ryanair“ lėktuvų skaičių Kaune padidinant iki 3.
Anot aviakompanijos generalinio direktoriaus Eddie Wilsono, įmonei plečiant savo tarptautinių skrydžių kryptis, numatomas smarkus keleivių skaičiaus augimas, todėl „Ryanair“ planuoja ir toliau investuoti į plėtrą Lietuvos oro uostuose. Tiesa, anot jo, šiuo metu keleiviai aviakompanijoms kelia reikalavimus ne tik dėl patogumo ir palankių kainų, tačiau ir dėl lėktuvų poveikio aplinkai.
„Aviakompanijų sektorius dabar turi daryti kur kas daugiau tam, kad palaikytų savo įvaizdį. Ne tik dėl poveikio klimatui, tačiau ir dėl to, kad, nepaisant poveikio aplinkai, žmonės vis tiek nori keliauti – verslo reikalais, dėl mokslo, kelionių, todėl mes, kaip kompanija, turime ieškoti geresnių būdų užtikrinti, kad mūsų orlaiviai tam būtų kuo geriau pritaikyti“, – akcentavo E. Wilson.
Jo teigimu, nors pandemijos laikotarpis apsunkino įmonės galimybes investuoti, ši 20 mln. eurų vertės investicija yra įsipareigojimas Lietuvos aviacijos rinkai, kad įmonė ir toliau plės savo veiklą ir kurs geriau apmokamas darbo vietas. Anot E. Wilsono, įmonė skrydžius vykdo ne tik į Kauno ir Vilniaus oro uostus, tačiau ir Palangos oro uostą, kurį galima pasiekti iš Dublino ir Londono.
Taip pat, E. Wilsono teigimu, šių dviejų naujų taisymo angarų atidarymas yra tik „Ryanair“ investicijų ir plėtros Lietuvoje pradžia.
„Išlaikykite savo oro uostų konkurencingumą ir mes sieksime toliau plėsti savo investicijas Lietuvoje“, – kreipdamasis į renginyje dalyvaujančius ekonomikos ir inovacijų bei susisiekimo ministrus akcentavo E. Wilson.
Lietuvos valdžios atstovai: potencialo plėtrai aviacijos sektoriuje dar yra
Kalbėdama apie „Ryanair“ galimybes plėsti investicijas Lietuvoje, ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė pabrėžė, jog Kauno miestas jau yra šalies automobilių bei transporto sektoriaus centras, o ši investicija plėtrą skatins ir toliau.
„Aš ypač džiaugiuosi (...) dėl visų tų projektų, kurie dar galės būti įgyvendinti bendradarbiaujant Lietuvos valdžios institucijoms ir „Ryanair“. Juk čia kalbame ne tik apie lėktuvus, bet ir apie investavimą į darbuotojų apmokymą, kompetencijas, taip pat inžinerijos sektorių, kuris apima transporto, aviacijos ir kitas pramonę. (...) Todėl šiandienos renginys yra tik tolimesnio Lietuvos ir „Ryanair“ bendradarbiavimo pradžia“, – sakė ministrė.
Savo ruožtu susiekimo ministras Marius Skuodis akcentavo, jog erdvės „Ryanair“ plėtrai dar yra ne tik Kauno oro uoste, tačiau ir aplink esančioje laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ).
„Bendradarbiaudamas su „Ryanair“ Kaunas jau tapo MRO (angl. maintenance, repair and overhaul – ELTA) centru Baltijos regione. Padvigubinę savo pajėgumą čia, padedate Kaunui tapti nesustabdomu vystant ateities projektus ir tampant tokiu centru ne tik Baltijos, tačiau ir daug platesniame regione“, – teigė M. Skuodis.
Anot Lietuvos oro uostų (LOU) vadovo Simono Bartkaus, tokios investicijos kaip ši „Ryanair“ skatina plėtrą vykdyti ir patiems Lietuvos oro uostams – pavyzdžiui, Kaune dėl to jau padidinti orlaivių priėmimo pajėgumai, dabar oro uosto teritorijoje jų pakilti ar nutūpti gali dvigubai daugiau.
Kaip skelbia „Investuok Lietuvoje“, „Ryanair DAC“ yra didžiausia Europoje oro linijų bendrovė, kurios centrinė būstinė veikia Dubline, Airijoje. Pagrindinės bendrovės veiklos bazės yra Dublino ir Londono Stansted oro uostai. 2010 m. oro linijos Kauno oro uoste atidarė bazę, kurioje 2012 m. pradėjo veikti orlaivių techninės priežiūros ir remonto padalinys (KAMS). KAMS pagrindinė veikla – „Boeing 737–800“ orlaivių linijinė, bazinė ir komponentų techninė priežiūra.