„Privatūs prekės ženklai kasmet vis populiarėja – daug pirkėjų naudojasi tuo, kad už šių etikečių slypi aukštos kokybės produktai, kuriuos įsigyti neretai galima žymiai pigiau. Jų dalis pirkinių krepšeliuose stabiliai auga ir dabar jau sudaro apie penktadalį visų „Iki“ pardavimų. Tikime, kad tokios prekės turi didelį potencialą ir ateityje taps mėgstamiausiomis dar platesniam ratui pirkėjų, todėl jų asortimentą formuojame labai rūpestingai. Viena iš pasitelktų priemonių – ir pirmas tokio masto ypač kruopštus privačios etiketės produktų palyginimas“, – sako Gintarė Kitovė, „Iki“ komunikacijos vadovė.
Į vertinimą buvo įtraukta tūkstančiai produktų iš įvairių kategorijų: šviežio, konservuoto ir šaldyto maisto, gėrimų, kulinarijos, kosmetikos, namų apyvokos daiktų, virtuvės reikmenų ir kt. „Iki“ analizavo, kas yra siūloma Lietuvoje, ko trūksta rinkai ir kaip privačios etiketės prekių pasirinkimą dar geriau pritaikyti Lietuvos pirkėjų poreikiams bei taip būti arčiau savo klientų.
Pasak G.Kitovės, šis tyrimas leis „Iki“ pasiūlyti dar daugiau ir įvairesnių išskirtinių prekių, kurios pirkėjams bus paprasčiausiai naudingos. Jau šiemet, remiantis palyginimo rezultatais, „Iki“ pirkėjai sulauks naujų ir dar nematytų prekių ženklų.
Nuo šviežių daržovių iki kepinių ir gyvūnų prekių
Augantį šios kategorijos produkcijos populiarumą lemia tai, kad pirkėjams tiesiog apsimoka rinktis privačius prekių ženklus, sako „Iki“ atstovė. Privačios etiketės produkciją klientai vertina už piniginei draugišką kainą, itin griežtai prižiūrimą prekių kokybę.
Be to, tokios prekės padeda formuoti ir išskirtinį asortimentą, kuriuo garsėja „Iki“. Vertinimo metu nagrinėta, ką verta gaminti Lietuvoje, bendradarbiaujant su vietos gamintojais, o ką „Iki“ savo klientams gali pasiūlyti iš kolegų Austrijoje gaminių.
„Palyginimo tikslas buvo ne tik įvertinti esamos pasiūlos stipriąsias bei silpnąsias puses, bet ir atrasti naujų, kokybiškų prekių. Esame tarptautinio tinklo „Rewe“ dalis, todėl galime savo pirkėjams pasiūlyti unikalių produktų, kurie padeda išpildyti labai įvairius lūkesčius. Šios produkcijos kitose parduotuvėse šalyje pirkėjai neras, tad tai dar labiau sustiprina unikalų mūsų identitetą, o „Iki“ pirkėjai sulaukia įdomesnio pasirinkimo“, – sako G.Kitovė.
Pavyzdžiui, „Billa“ produktai dažnai atsiduria kasdieniuose pirkinių krepšeliuose, o prieš šventes išpopuliarėja „Billa Premium“ – gurmaniška linija už patrauklias kainas. Atliepiant augantį pirkėjų dėmesį sveikesniam, ekologiškam gyvenimo būdui, „Iki“ sėkmingai plečia ir tokių maisto produktų segmentą. Pirkėjai bemat pamėgo šviežius „Bon Via“ vaisius ir daržoves, taip pat ekologiškų gėrybių liniją „Bon Via Bio“. Šie saulėje sunokę ekologiški vaisiai ir šviežutėlės daržovės kasdien į „Iki“ parduotuves atkeliauja tiesiai iš rinktinių, sertifikuotų ūkių.
„Ne tik įvedame naujus prekės ženklus, bet nuolatos tobuliname ir pirkėjų jau pamiltus. Šiemet atnaujinome vieną labiausiai mėgstamų linijų – konditerijos ir kepinių prekinį ženklą „Su meile IKI“. Išskirtinį skonį ir neprilygstamą kokybę kasdien kuria atsidavusi komanda, kuri užtikrina, kad į skanėstus patektų tik geriausi ir šviežiausi ingredientai. „Su meile IKI“ gaminiai parduotuvėse išsiskiria nauju dizainu, kuris pirkėjams leidžia lengviau pastebėti šį ženklą gausiame prekių asortimente“, – sako G.Kitovė.
Iš viso „Iki“ parduotuvėse pirkėjai gali rinktis iš 30 privačios etiketės linijų ir apie 2000 prekių: nuo pirkėjų ypač mėgstamų kasdienio vartojimo „Clever“, „Iki“, „Pagaminta IKI“ produktų iki tradicinių „IKI Ūkis“ receptūrų, gyvūnų prekių „ZooRoyal“, namų komforto prekių, kurių nėra kituose prekybos tinkluose.
Kokybės užtikrinimui – net 26 žingsnių kontrolė
„Privačių prekės ženklų produktų sėkmė priklauso ne tik nuo kainos. Kartą juos pabandę, pirkėjai dažnai lieka ištikimi šioms etiketėms – patys įsitikina, kad tokių prekių kokybė niekuo nenusileidžia pasaulyje žinomiems prekių ženklams. Be galo vertiname tokį savo pirkėjų pasitikėjimą, todėl skiriame daug jėgų, kad kartelę ne tik išlaikytume, bet ir patys ją nuolat keltume“, – sako G.Kitovė.
Rinkdamiesi „Iki“ privačios etiketės produkciją, pirkėjai gali būti ramūs, kad gauna ne tik gerą kainą, bet ir gerą kokybę. Privačių prekių ženklų produktams „Iki“ yra numatytas net 26 žingsnių kokybės kontrolės planas, reikalaujantis daug laiko ir ypatingo kruopštumo.
„Tai reiškia, kad visas gamybos procesas – nuo žaliavų tiekimo iki galutinio produkto – yra nuodugniai kontroliuojamas ir prižiūrimas. „Iki“ puoselėja stiprius ryšius ir glaudžiai bendradarbiauja su tiekėjais, todėl taip užtikriname griežtą aukštų aplinkos ir socialinių reikalavimų laikymąsi. Pirkėjai gali būti tikri, kad privačios etiketės prekės nebus apdorotos jonizuojančiaisiais spinduliais, jos bus be genetiškai modifikuotų organizmų. Prižiūrime, kad juose nebūtų dažiklių, tokių kaip tokių kaip E110, E104 ir kt.. Svarbiausias prioritetas mums – vartotojų saugumas“, – pasakoja „Iki“ komunikacijos vadovė.
„Iki“ yra įsipareigojusi kasmet patikrinti bent 95 proc. privataus ženklo produktų kokybę ir poveikį sveikatai. 2022 m. šis rodiklis siekė net 98 proc. Tokiems produktams taikomos itin griežtos kontrolės priemonės: pvz., vaisiai ir daržovės tiriami siekiant aptikti net 320 skirtingų pesticidų rūšių likučius.
Tarptautinei „Rewe“ grupei priklausantis prekybos tinklas „Iki“ Lietuvoje veikia nuo 1992 metų. Turėdamas 242 parduotuves visoje Lietuvoje, „Iki“ yra vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų. Tarp didžiausių šalies darbdavių esanti bendrovė yra įdarbinusi apie 5,5 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidaręs penkias autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ ir nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.