Tarptautinio Vilniaus oro uosto pašonėje įsikūrusių įmonės specialistų meistriškumą jau įvertino Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis, Jungtinės Karalystės karališkoji šeima, Tailando karalius, buvęs Didžiosios Britanijos premjeras, legendinio „Bentley“ automobilių gamintojo savininkas, būrys kitų garsenybių.
Naują gamyklą ir būstinę neseniai atidariusi įmonė „J & C Aero“ planuoja plėtrą ir kitas investicijas. „Sklando idėja statyti savo angarą, kur galėtume teikti visas paslaugas“, – planais dalijosi įmonės įkūrėjas ir vadovas Laurynas Skukauskas.
Greitai pelnė gerą vardą
Aviacijos pardavimų srityje dirbęs L.Skukauskas prieš 12 metų nusprendė imtis savo verslo. Jo partneriu tapo toje pačioje industrijoje dirbęs Maksimas Jurkovas, kuris dabar yra atsakingas už inžinerinius sprendimus.
Įmonės steigėjai išsyk nėrė į orlaivių interjero, dizaino ir perdirbimo sritį. Tokia sertifikuota veikla užsiimančių bendrovių buvo vos kelios.
„Turėjome svajonę kurti ir užsidirbti patys. Nebuvome naujokai, todėl puikiai supratome, kad lėktuvas nėra vien variklis, važiuoklė.
Aviacijos rinka nuolat auga, todėl pasirinkome neužimtą nišą“, – verslo pradžią priminė „J & C Aero“ direktorius.
Sėkmė netruko ateiti, nes įmonės įkūrėjai nebuvo naujokai aviacijos pasaulyje. Todėl vos tik įkurta bendrovė išsyk sulaukė užsakymų – jai buvo patikėta pakeisti salono kiliminę dangą, perstumdyti kėdes, atnaujinti apšvietimą.
„Visus projektus padarėme laiku, todėl užsitarnavome partnerių pasitikėjimą ir galėjome augti“, – pasakojo dabar 150 specialistų kolektyvui vadovaujantis L.Skukauskas.
Patikėjo prezidento lėktuvą
Vienas įsimintiniausių ir pagal apimtį didžiausių buvo „J & C Aero“ patikėtas Ukrainos prezidentui skirto orlaivio „Airbus A319“ atnaujinimo projektas.
„J & C Aero“ specialistai ir partneriai užtruko pusantrų metų, kol užsakovui atidavė šį visiškai atnaujintą orlaivį.
Lietuvių inžinieriai parengė projektą ir orlaivis virto patogiu skraidančiu valstybės vadovo biuru, iš kurio galima bet kurią akimirką susisiekti, gauti ar išsiųsti informaciją, priimti neatidėliotinus sprendimus.
Kol vyko atnaujinimas, kitų valstybių vadovų lėktuvais skraidęs Ukrainos prezidentas V.Zelenskis neslėpė susižavėjimo lietuvių ir jų partnerių darbu bei kokybe.
„Mes esame įsipareigoję neatskleisti detalių, todėl daug ko pasakyti negalime. Šį lėktuvą partneriai visapusiškai atnaujino techniškai, o mes pasirūpinome išore ir vidumi“, – apie didžiausią projektą pasakojo „J & C Aero“ įmonės vadovas.
Projektų – tūkstančiai
Vienu rinkos lyderių tapę vilniečiai jau yra įgyvendinę daugiau kaip 3500 įvairaus masto projektų, todėl „J & C Aero“ vardas puikiai žinomas aviacijos pasaulyje.
Klientus paperka lietuvių darbo kokybė ir gebėjimas sukurti orlaiviams išskirtinį dizainą. Todėl tarp patenkintų klientų – pasaulio įžymybės, lyderiai.
Būtent „J & C Aero“ gavo Jungtinės Karalystės karališkosios šeimos užsakymą po karalienės Elžbietos II mirties atnaujinti orlaivio dizainą pagal sosto paveldėtojo Karolio III heraldiką.
Vilniečiams buvo patikėta sukurti ir legendinių automobilių „Bentley“ savininko baklažanų spalvos orlaivio dizainą, atnaujinti Tailando karaliui priklausančio lėktuvo saloną, juodai perdažyti Didžiosios Britanijos premjero Boriso Johnsono naudotą orlaivį.
Vilniečiai taip pat išorės dizainą kūrė ir JAV avialinijų kompanijai.
Pandemija vilniečių nesustabdė
Nemenką žingsnį pirmyn „J & C Aero“ žengė per pandemiją, kuri buvo sukausčiusi visą pasaulį. Šia pertrauka vilniečiai pasinaudojo ir sukūrė krovinių gabenimo specialiuose krepšiuose koncepciją.
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad keleiviams skirtą saloną pritaikyti kroviniams paprasta, bet aviacijos rinką varžo daugybė saugos reikalavimų. Todėl pakeitus orlaivio paskirtį vėliau iškyla techninių ir biurokratinių problemų, kai jį vėl norima paversti keleiviniu.
Sumanūs lietuviai sukūrė virš sėdynių montuojamą krepšių sistemą. „Ši originali idėja sulaukė daug dėmesio iš viso pasaulio. Taip įžengėme į didžiąsias rinkas, o karantiną išgyvenome be didelių nuostolių“, – pasakojo „J & C Aero“ vadovas.
Nors atsirado ne viena orlaivių dizaino, interjero atnaujinimo kompanija, Lietuvos įmonė išlaikė išsikovotas pozicijas. Aviacijos pasaulis įvertino vilniečių pasirinktą kryptį – dirbti ne kiek įmanoma pigiau, o kokybiškai ir tinkamai.
Palaiko tvarumo idėją
Keleivių skraidinimo rinkoje milžiniška konkurencija, todėl aviakompanijos siekia mažinti orlaivių eksploatavimo sąnaudas. „J & C Aero“ rinkai pasiūlė antrinio panaudojimo galimybę – atnaujinant orlaivius naudoti ir dalį senos įrangos. Vienas tokių pavyzdžių – atnaujintos sėdynės.
„Ši idėja atitinka vakarietišką tvarumo ir žaliojo kurso kryptį. Jokia paslaptis, kad taip galima sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko. Kai nutariama atnaujinti sėdynes, aviakompanijai nereikia laukti 9 mėnesių, kol jas pagamins“, – sakė L.Skukauskas.
Tvarumą bei antrinį naudojimą skatina ir Europos Sąjungos direktyvos, kuriose nurodoma orlaivių gamintojams laikytis žaliojo kurso, naudoti daugiau atnaujintų komponentų.
Išplėtė galimybių ribas
Orlaivių interjero rinkoje įsitvirtinusi „J & C Aero“ siekia ir laužyti standartus – kurti netipinius, individualius projektus. „Lėktuvo vidus neprivalo būti baltas. Mes rodome, kad šiuolaikiškas dizainas leidžia keleiviams jaustis orlaivyje kaip namie“, – apie pasirinktą kryptį pasakojo įmonės vadovas.
Šiemet bendrovė įgyvendino seną svajonę – greta Vilniaus oro uosto, Kuprijoniškėse, atidarė savo gamyklą ir būstinę. 7,5 milijono eurų į pastatą, įrangą investavusi įmonė išplėtė galimybių ribas ir gali didesne apimtimi gaminti komponentus orlaivių salonams atnaujinti ir įrengti.
150 aukščiausios kategorijos specialistų subūrusi „J & C Aero“ neslepia ambicijų auginti komandą. Juolab kad planuoja statyti savo angarą, kuriame galėtų teikti visas paslaugas.
Jau dabar vilniečiai teikia ne tik interjero projektavimo ir gamybos paslaugas. Jie patys ar su partneriais užtikrina lėktuvų ir jų komponentų techninės ir inžinerinės priežiūros, nepertraukiamo tinkamumo skraidyti užtikrinimo bei atsarginių detalių tiekimo paslaugas.
Laimėjo prestižinį apdovanojimą
- Pernai „J & C Aero“ vardas nuskambėjo visame pasaulyje, nes vilniečiai buvo nominuoti prestižiniame aviacijos „Crystal Cabin Awards“ konkurse.
- Lietuviams laurus pelnė daugiafunkcės sėdynės projektas „Jump Seat Duo“, kuris ateityje, tikėtina, palengvins keliaujančių neįgaliųjų dalią.
- „J & C Aero“ inžinieriai ir konstruktoriai sukūrė stiuardų naudojamos ir prie korpuso tvirtinamos sulankstomos sėdynės prototipą. Ji dviejų mygtukų paspaudimu paverčiama kompaktišku vežimėliu neįgaliajam ir palengvina keleiviui judėjimą orlaivio salone.
- Lietuvių pasiūlytas kūrinys laikomas revoliuciniu, nes neužima papildomos vietos, o ji orlaiviuose ypač taupoma.
- „Jokia paslaptis, kad neįgaliesiems keliauti problemiška. Man įsiminė neįgalaus jauno menininko išsakyta svajonė kada nors nuskristi į Italiją. Jautėme pareigą šią svajonę įgyvendinti, džiaugiamės, kad koncepciją palankiai įvertino specialistai. Šiemet Hamburgo AIX parodoje jau pristatysime šį prototipą“, – apie „Boeing“ bei „Airbus“ dėmesio sulaukusį projektą pasakojo L.Skukauskas.