„Lietuvos oro uostams pasirašius ilgalaikes investicines sutartis, jau nuo gegužės mėn. pradžios „Airbaltic“ Vilnių su Lisabona ir Hamburgu sujungs mažiausiai dviem savaitiniais skrydžiais“, – savo „Facebook“ paskyroje dalinosi M.Skuodis.
Ministras pabrėžė, kad skrydžiai bus vykdomi ištisus metus – tiek vasaros, tiek žiemos aviacijos sezonu.
Iš Vilniaus į Lisaboną bus galima nuskristi antradienį ir šeštadienį, o iš Vilniaus į Hamburgą – ketvirtadienį ir sekmadienį.
Svarbu paminėti, kad „airBaltic“ yra oro bendrovės „TAP Air Portugal“ jungiamųjų skrydžių partnerė, tai reiškia dar geresnes galimybes pasiekti tolimesnius regionus už Europos ribų, įskaitant susisiekimą su Afrika ir Pietų Amerikos šalimis.
„Abi šios kryptys labai reikalingos verslo aplinkos vystymui. Hamburgas taip pat yra ir svarbi atvykstamojo turizmo rinka, todėl Vilnius ypač suinteresuotas šių maršrutų atsiradimu. Su pakankamai nedidelėmis investicijomis į skrydžių programą tikimės reikšmingo verslo ir laisvalaikio turistų pritraukimo, ilgainiui generuosiančio stabilią ekonominę naudą“ , – sako Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
„Portugalijos sostinė Lisabona ypač svarbi tarpžemyninių kelionių jungtis. Hamburgas yra verslui aktualus Vokietijos miestas ir uostas, atveriantis naujų galimybių ir tolimesnius kelius į pasaulį“, – teigia Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.
Lietuvos oro uostų duomenimis, poreikis keliauti į žemyninę Portugalijos dalį pastebimas ištisus metus. Netiesiogiai (per kitus oro uostus) vykstančių keleivių srautas iš Lietuvos į Lisaboną jau viršija priešpandeminį laikotarpį, 2019 m. rezultatus. Kelerius pastaruosius metus į Lisaboną keliaujančių žmonių srautas kasmet augo maždaug po 30 procentų. Ši kryptis pateko tarp penkių iš Vilniaus vykstančių populiariausių netiesioginių maršrutų.
Didžiausiai Europos ekonomikai priklausantis Hamburgas nuo seno yra svarbus Europos uostas ir transporto mazgas. Miestas ypač aktualus ženklią dalį Lietuvos ekonomikos sukuriančiam krovinių pervežimo ir logistikos sektoriui, taip pat – prekybos ir eksporto plėtrai. Dėl to Lietuvos verslo atstovai išreiškė aiškų poreikį turėti tiesioginę nepertraukiamą jungtį su Hamburgu.
Be to, šios jungties su Vokietija svarba dar labiau išauga plėtojant Lietuvos partnerystę su Vokietija NATO aljanso formate. Planuojama, kad Vokietija mūsų šalyje dislokuos apie 5 tūkst. brigados karių ir civilių, su jais į Lietuvą turėtų atvykti ir šeimos.