Visgi, anot jo, šiuo metu dar tik atliekamos šio projekto poveikio aplinkai studijos ir nėra aišku, kada gamykla gali būti statoma.
Taip pat, anot jo, pabaigus tokios gamyklos statybas, ji kasmet sumokėtų apie 1,5 mln. eurų mokesčių, prisidėtų prie Lietuvos energetinės nepriklausomybės.
Be to, tvirtino jis, kadangi iš vandenilio gaminant e. metanolį išskiriama daug šilumos, ją būtų galima naudoti šildymui.
„Žaliųjų degalų gamyba Lietuvoje padėtų sumažinti valstybės priklausomybę nuo importuojamo iškastinio kuro ir padidinti šalies energetinį saugumą“, – antradienį „European Energy“ renginio metu teigė T. Konkovskis.
Tuo metu ekonomistas Marius Dubnikovas pastebėjo, kad šioje gamykloje gaminami žalieji degalai būtų svarbūs transporto sektoriaus transformacijai, kadangi Europos Sąjungos (ES) žaliasis kursas reikš, jog naftos pagrindo degalų kainos smarkiai išaugs.
„Dėl ES mokestinių pakeitimų dyzelino kaina Lietuvoje iki 2030 m. gali pasiekti 3 eurus už litrą. Šiuo metu Lietuva suvartoja 246 tūkst. tonų dyzelino per metus.
Ši gamykla net penktadalį jo galėtų pakeisti žaliaisiais degalais“, – sakė M. Dubnikovas.
Ekonomistas taip pat paminėjo, kad tokia gamykla leistų Lietuvai panaudoti, o ne išeikvoti perteklinę elektros energiją, paverčiant ją įmanomomis efektyviai laikyti medžiagomis.
Taip pat, anot jo, tai būtų visiškai Lietuvoje pagaminamas produktas.
„Šioje gamykloje būtų pagaminta 50 tūkst. tonų dyzelino pakaitalo, kuris negaminamas iš importuotos naftos, be to, 150 mln. eurų vertės produktas būtų nuo pradžios iki galo pagamintas Lietuvoje, naudojant šalies saulę ir vėją“, – aiškino jis.
„Kai mes turėjome atominę elektrinę ir turėjome perteklių, mes buvome priversti parduoti ją Baltarusijai po centą už kilovatą“, – pridūrė jis.
Ši gamykla, kaip teigia „European Energy“ „Power to x“ skyriaus vadovas Peteris Norby Svendsenas pasiremtų technologija, kuri leidžia atsinaujinančios elektros energijos šaltinių pagalba gaminti vandenilį ir žaliuosius degalus.
Šiuos žaliuosius degalus galima naudoti transporto, laivybos ir aviacijos sektoriuose, kur elektrifikacija yra sudėtinga.
Šiuo metu „European Energy“ Danijoje vysto e. metanolio gamyklą, kuri turėtų pradėti veikti dar 2024 m.
Čia pagamintas e. metanolis bus naudojamas kaip degalai pirmajam pasaulyje CO2 neutraliam krovininiam laivui „Laura Maersk“.