2022 m. Ispanijos antimonopolinės kontrolės agentūra CNMC pradėjo tyrimą, siekdama nustatyti, ar internetinė platforma neužsiėmė konkurencijos ribojimu.
CNMC galėtų skirti platformai „Booking.com“ 530 mln. JAV dolerių baudą – bendrovė ketvirtadienį pranešė, jog tai būtų didžiausia kada nors šios agentūros skirta bauda.
„Agentūros CNMC sprendimo projektas mus nuvylė ir mes kategoriškai nesutinkame su jos išvadomis“, – teigiama bendrovės „Booking“ pranešime. „Jei šis precedento neturintis sprendimas įsigaliotų, mes ketiname jį apskųsti.“
Nyderlanduose įsikūrusi didžiausia pasaulyje viešbučių kambarių rezervacijų internetu paslaugas teikianti bendrovė priklauso JAV įmonių grupei „Booking Holdings“.
Nesutikdama su agentūros CNMC sprendimo projektu, „Booking“ taip pat pareiškė susirūpinimą, kad baudų jai gali būtų skirtai ir nacionaliniu lygmeniu, nes jai reikės vykdyti ir svarbaus Europos Sąjungos skaitmeninių rinkų įstatymo (DMA) reikalavimus.
Kitą mėnesį įsigaliojančio įstatymo nuostatos bus taikomos Europoje veikiančioms bendrovėms, o jų pažeidėjams bus skiriamos griežtos bausmės.
DMA „yra tinkama priemonė aptarti ir įvertinti agentūrai CNMC rūpimus klausimus bei galimybė susitarti dėl sprendimų, kurie būtų taikomi visoje Europoje, o ne atskirose šalyse“, – teigė „Booking“.
DMA siekiama padidinti konkurenciją, internetinėms bendrovėms nustatant aibę taisyklių. Jų reikalavimus įvykdyti firmos turi laiko iki kovo 7 d.
Platformos, kurioms taikomi DMA reikalavimai, kiekvieną mėnesį ES turi daugiau nei 45 milijonus aktyvių vartotojų, o savo paslaugas kasmet teikia daugiau nei 10 000 aktyvių šalių bloke veikiančių verslo klientų.
Naujojo įstatymo reikalavimai galios ir toms skaitmeninėms bendrovėms, kurių metinė apyvarta ES siekia mažiausiai 7,5 mlrd. eurų arba kurių rinkos vertė yra didesnė nei 75 mlrd. eurų.
ES jau yra įvardijusi šešias „kontrolines“ bendroves, kurioms galios naujosios taisyklės – tai bendrovės „Google“ patronuojančioji įmonė „Alphabet“, „Amazon“, „Apple“, „Meta“, „Microsoft“ bei „ByteDance“, kuriai priklauso platforma „TikTok“.
Be to, ES antimonopolinės priežiūros funkcijas vykdanti Europos Komisija pernai atmetė bendrovės „Booking“ prašymą įsigyti mažesnę internetinę kelionių agentūrą „eTraveli“, nurodydama, kad patvirtinus šį sandorį galėtų būti ribojama konkurencija bei išaugtų kainos vartotojams.