„Labai svarbu, kad nepultume strimgalviais siūlyti įstatymų pakeitimus. Čia nebūtų ta vieta, kur vadovaujamasi pseudomotyvais, kurie labiau panašūs į norą žūtbūt kažką dabar rodyti, aktyvumą, siekti įspūdžio. Vien tik lošimų reklamos griežtinimas neturėtų būti figos lapelis siekiant pridengti visos istorijos silpnąsias vietas, ydas ir pan. bei pasakyti, kad viską padarėme“, – antradienį „Žinių radijui“ teigė I.Segalovičienė.
„Diskutuoti reikia, tai viena iš priemonių, tačiau būtina įvertinti jos poveikį, pasitelkti ekspertus ir turėti pagrįstus įrodymus. (...) Turime matyti argumentus, konkretų modelį kas yra siūloma, tik tada galima kalbėti apie kažkokį vienareikšmį atsakymą“, – pažymėjo ji.
I.Segalovičienė tvirtino, kad priklausomybė nuo lošimų ar kitų azartinių veiklų yra aktuali ir auganti problema, tačiau kiekvienas griežtinimas turi būti įvertinamas per poveikio prizmę. Anot jos, šioje vietoje taip pat yra svarbu nepaskatinti šešėlinės rinkos veiklos.
„Praeitais metais Vilniaus Tech mokslininkės savo tyrimu atskleidė, kad kas dešimtas Lietuvos gyventojas yra rizikingas lošėjas ir rizikingas lošimas susijęs su labai daug neigiamų pasekmių pačiam žmogui, jo aplinkai ir t. t.“, – kalbėjo prezidento vyr. patarėja.
„Kovoje su lošimų priklausomybėmis greta tokių priemonių kaip kontrolės stiprinimas, prevencija, psichikos sveikatos stiprinimas, nevyriausybinio sektoriaus įgalinimas dirbti šioje srityje, švietimas, įvardijami ir azartinių veiklų marketingo apribojimai, tačiau kiekvienas griežtinimas turi būti įvertinamas per poveikio prizmę. Tai galioja bet kokiems sprendimams, kad nepaskatintume šešėlio“, – akcentavo ji.
ELTA primena, kad praeitą savaitę informacinėje teisės aktų sistemoje buvo įregistruotos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininko Mindaugo Lingės inicijuotos Azartinių lošimų įstatymo pataisos, kuriomis numatoma drausti azartinių lošimų reklamą.
Įstatymo pataisas pasirašė 47 parlamentarai iš beveik visų Seimo frakcijų. Prie iniciatyvos neprisijungė nė vienas parlamentaras iš Darbo frakcijos.
Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą. Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.
Taip pat reklamos draudimas negaliotų tuo atveju, jei informacija apie azartinius lošimus būtų skelbiama lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime leidiniuose, kurie skirti tik lošimų verslo specialistams.
Projekto iniciatoriai tvirtina, kad akivaizdu, jog šiuo metu taikomi reklamos ribojimai yra ne tik nepakankami, bet ir sudarantys prielaidas toliau agresyviai reklamuoti azartinius lošimus ir skatinti asmenis lošti. Pavyzdžiui, šiuo metu matomos dėmesį prikaustančios reklamos prie ugdymo įstaigų, kuriančios iliuziją greitai ir lengvai praturtėti.
Šalies sporto federacijos siūlymą vertina neigiamai, akcentuodamos neigiamą finansinį sprendimo poveikį.