Pasak „Bitės“ pranešimo, „Telia“ reklamose be leidimo naudojami registruoti „Bitės“ prekės ženklai, taip pat paskleisti gerą bendrovės reputaciją menkinantys teiginiai. Dėl galimo grubaus Lietuvos žmonių klaidinimo „Bitė“ kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, prašydama įpareigoti „Telia“ reklamą nutraukti.
„Šiandien kreipėmės į valstybės institucijas prašydami skubiai įvertinti tokį nekorektišką konkurentų elgesį“, – pranešime žiniasklaidai sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Gintas Butėnas.
Bendrovė praeityje viešai teigė, jog „Bitė“ siekia ne bet kokia kaina žmonių ekranuose parodyti 5G ženkliuką, bet užtikrinti kokybišką naudojimosi internetu patirtį. Tam „Bitė“ per kelerius metus investuoja rekordinius 100 mln. eurų.
Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai apskųstos net kelios „Telia“ reklamos. Pasak „Bitės“, ypač įžūli – lyginamoji „Telia“ reklama, kur pateikiami tikrovės neatitinkantys teiginiai, taip pat ir su išsiskiriančia, „Bitės“ komunikacijoje ilgus metus naudojama žalia spalva ir fraze „taip lengviau“.
„Lyginamojoje „Telia“ reklamoje manipuliatyviai pasitelkiamas ir žemėlapis, kuriuo sudaromas klaidinantis įspūdis, neva „Bitės“ 5G ryšys veikia tik pietinėje Lietuvoje. Tai yra netiesa ir toks klaidinantis gudravimas daro žalą gerai „Bitės“ reputacijai“, – teigė advokatų profesinės bendrijos „IP forma“ advokatas Gediminas Pranevičius.
Teigiama, kad šiandien „Bitės“ 5G pasiekiamas 1,75 mln. žmonių – net 60,6 proc. visų Lietuvos gyventojų. Šiuo metu visas „Bitės“ ryšio padengimas siekia 99 proc. Lietuvos teritorijos.
Skunde „Bitė Lietuva“ prašo institucijų įpareigoti galimai Lietuvos žmones klaidinančią „Telia Lietuva“ lyginamąją reklamą nutraukti bei pritaikyti sankcijas.
Į „Bitės“ ėjimą sureagavo „Telia“ pastebėjusi, kad po praėjusią savaitę jos išsiųsto kreipimosi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl klaidinančios „Bitė Lietuva“ reklamos, ketvirtadienį veidrodiniu principu į tai sureagavo ir konkurentė.
„Su „Bite“ kovosime iki galo ne dėl reklamos, o gindami vartotojus nuo manipuliacijų matavimais“, – pranešime teigė „Telia“ prekės ženklo vadovė Jurgita Kojenets.
Ji kategoriškai atmetė visus „Bitės“ kaltinimus dėl tariamai nekorektiškai panaudoto palyginimo, konkurentų reklaminio šūkio ir mažo „Bitės“ 5G ryšio padengiamumo Lietuvoje.
„Tai – ne „Telia“ reklama, o vartotojams svarbūs faktai, kuriuos skelbiame. Jei „Bitė“ mums atsiųstų, kiek Lietuvos teritorijos dengia jų 5G ryšys, mes su malonumu juos pareklamuotume, kad skaičius neatrodytų toks mažas, koks yra dabar. Savo reklamoje mes naudojame naujausius savo turimus ir Ryšių reguliavimo tarnybai (RRT) pateiktus 5G padengiamumo duomenis, iš ten pat ėmėme ir naujausius oficialius „Bitės“ matavimų rezultatus. Kai bus dar naujesni, vadovausimės jais“, – sakė J.Kojenets.
„Telia“ teigimu, pernai „Bitės“ 5G aprėpė mažiau nei 5 proc. Lietuvos teritorijos, „Tele2“ aprėptis siekė 5–10 proc., o pačios „Telia“ galėjo pasigirti net 80–85 proc. rodikliu, kuris šiemet dar pakilo iki 99 proc.
Pasak J.Kojenets, prekių ženklus galima naudoti lyginamojoje reklamoje ir tam nereikia savininko sutikimo ar leidimo, kai lyginamoji reklama atitinka Reklamos įstatymo reikalavimus, o „Telia“ reklama juos visiškai atitinka.
„Telia“ reklamoje „Bitės“ prekių ženklai net nėra naudojami, nes oficialiai registruotas ženklas yra „Bitė. Taip lengviau“, o „Telia“ reklamoje sakoma „Tavo operatoriaus 5G pasiekia 5 proc. Lietuvos, nes taip lengviau.“
„Taip lengviau“ yra bendrinė sąvoka, kurią rasite bet kurioje knygoje ar net įmonių registre. Aš jau nekalbu apie samprotavimus, jog „Bitei“ priklauso žalios spalvos nuosavybė ar kad kaip kūrybinė išraiška pasirinktas Lietuvos formos indo atvaizdavimas, kuris konkurentų teisininkams panašus į pietų Lietuvą“, – kalbėjo pašnekovė.
„Telia“ prekės ženklo vadovė J.Kojenets taip atkreipė dėmesį, kad „Bitės“ nuolat skelbiamų investicijų į 5G plėtrą skaičiai nėra specifikuojami, ar jie apima tik Lietuvą, ar ir Latviją, kurioje įmonė veikia, ar į tai įeina tik bazinės stotys, ar ir aukcione įsigyti dažniai ir kitos sąnaudos.
„Vadovaujamės aukščiausiais skaidrumo standartais ir visoje savo viešoje komunikacijoje, įskaitant ir reklamą, naudojamės tik patvirtintais, sąžiningais ir patikimais duomenimis. Jei mes sakome, kad investavome 100 mln. eurų, tai reiškia tiek ir išleidome 5G bazinėms stotims, pagal kurių skaičių „Bitę“ lenkiame kartais. Ir ne Latvijoje, o Lietuvoje, o visa tai patvirtina ir mūsų viešai skelbiamos finansinės ataskaitos“, – pažymėjo J.Kojenets.