Dėl incidento Vilniaus oro uoste pradėtas tyrimas: pateikė atsakymą, kaip lėktuvo apačioje atsirado skylė Tyrimas gali trukti metus

2024 m. vasario 4 d. 14:11
Vilniaus oro uoste šeštadienį nuo tako nuslydo lėktuvas, dėl to teko laikinai uždaryti oro uostą. Netrukus po incidento socialiniuose tinkluose ėmė plisti nuotraukos, kuriose matyti lėktuvo dugne atsivėrusi skylė.
Daugiau nuotraukų (14)
Kaip pranešė Lietuvos oro uostų atstovai, vasario 3 d. 14.20 val. Vilniaus oro uoste nutūpęs oro bendrovės „Avion Express“ orlaivis, vykdęs užsakomąjį skrydį iš Milano, nuslydo nuo kilimo-tūpimo tako.
Pirminiais duomenimis, orlaivyje buvo 179 keleiviai ir šeši įgulos nariai.
Lėktuvo įgula oro uosto tarnyboms pranešė, kad niekas nenukentėjo ir orlaivis savo eiga nuriedėjo į stovėjimo aikštelę perone, kur keleiviai buvo išlaipinti.
 
Tam, kad būtų tinkamai įvertintas incidento poveikis kilimo-tūpimo tako įrangai, vyko patikros, todėl oro uostas buvo uždarytas visiems skrydžiams kiek daugiau nei dviem valandoms – nuo 17 val. oro uostas jau veikė įprastu režimu.
Tačiau gyventojams ramybės neduoda internete plintančios lėktuvo nuotraukos, kuriose užfiksuotas lėktuvo dugnas – matyti, kad jame žioji atvira skylė. Internautai spėja, kad tai ji galėjo būti kalta dėl įvykusios situacijos.
Portalui susisiekus su Lietuvos oro uostų atstovu žiniasklaidai Tadu Vasiliausku, šis nedaugžodžiavo.
„Situacija tokia, kad po tokių incidentų tyrimus atlieka atsakingos institucijos, ne Lietuvos oro uostai. Šiuo atveju tyrimą atlieka Teisingumo ministerijos Oro transporto avarijų ir incidentų tyrimų skyrius. Vilniaus oro uostas – vieta, kurioje įvyko incidentas, ir tiek“, – sakė T.Vasiliauskas.
Teisingumo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyriaus vadovas Laurynas Naujokaitis atskleidė: skylė lėktuvo dugne atsirado dėl incidento, o ne atvirkščiai.
„Išriedėjus iš kilimo-tūpimo tako, orlaivis užkabino kilimo-tūpimo tako ženklus. Nuo to ir atsirado žala. Bet mes nevertiname žalos. Dėl žalos galima kreiptis į aviakompaniją, mums ši žala nėra esminė, kad pradėtume įvykį klasifikuoti kaip avariją“, – portalui lrytas.lt sakė L.Naujokaitis.
Tyrimas truks iki metų
L.Naujokaitis pabrėžė: dar visiškai neaišku, kas galėjo lemti incidentą Vilniaus oro uoste, priežasčių gali būti ne viena.
„Kol kas laukiame meteorologinės informacijos, duomenų iš oro uosto. Dažniausiai aviacijoje įvykius lemia tam tikra įvykių grandinė, bet šiuo metu mes tik pradėjome rinkti informaciją, duomenis apie lėktuvo techninę priežiūrą, įgulą, radijo ryšio pokalbius. Šiuo metu neatmetame nė vienos priežasties.
Gavę informaciją, ją analizuosime, tuomet atkris kai kurie veiksniai, į kai kuriuos gilinsimės labiau“, – sakė pašnekovas.
L.Naujokaičio teigimu, pats lėktuvas buvo apžiūrėtas šeštadienį. Per pirminę apžiūrą nenustatyta reikšminės žalos lėktuvo konstrukcijai, todėl įvykio negalima klasifikuoti kaip avarijos.
„Yra tam tikra nedidelė žala, bet ji nėra reikšminga. Šis įvykis suklasifikuotas kaip pavojingas incidentas. Pradėtas saugos tyrimas.
Tyrimu mes siekiame nustatyti avarijos priežastis ir užkirsti kelią ateityje įvykti avarijoms ir incidentams. Mes nenustatome, kas yra kaltas ir atsakingas. Mūsų tyrimas nesusijęs su administraciniais ar teisminiais tyrimais, mūsų tyrimas – išimtinai vien dėl aviacijos saugos“, – aiškino jis.
Pašnekovo teigimu, toks tyrimas gali užtrukti ir metus.
„Tikrai nebus ištirta per kelis artimiausius mėnesius, nes viskas atsiremia į išteklius“, – aiškino L.Naujokaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.