„Great Place to Work“ – tai pasaulinė sertifikavimo programa, pagal kurią, remiantis darbuotojų apklausomis ir įmonės politikos bei praktikos auditu, kruopščiai įvertinama darbo vietos kultūra ir darbuotojų savijauta.
Remiantis apdovanojimo kriterijais, puikią darbovietę kuria kelios pagrindinės savybės: darbuotojai didžiuojasi savo darbu ir pasitiki žmonėmis, kuriems dirba; darbuotojai mielai bendradarbiauja su kolegomis ir dirba stabilioje aplinkoje, nepriklausomai nuo jų vaidmens ar pareigų organizacijoje; darbuotojai palaiko savo organizacijos kultūrą ir jos vadovybę, jaučiasi vertinami ir savo darbovietę rekomenduotų kitiems. Nuo 2020 metų „Moller Auto“ šiuo sertifikatu apdovanojama kasmet.
„Įmonės, kurių darbo aplinka grindžiama pasitikėjimu, ne tik pritraukia geriausius talentus, bet ir gali pasigirti ilgalaikėmis pergalėmis. Darbo aplinka yra bene svarbiausia įmonės vertybė ir vienas iš strateginių prioritetų mūsų darbuotojams. Šis apdovanojimas tik dar kartą patvirtina, kad mūsų pastangas kurti sąžiningą, įtraukią, talentingą ir abipusiu pasitikėjimu grindžiamą darbo aplinką vertina ir mūsų darbuotojai, už ką jiems esame labai dėkingi. Jų aistra, kūrybiškumas ir lojalumas yra lyg ramsčiai, ant kurių „stovi“ mūsų darbo aplinkos kultūra“, – teigia I.Gerkena.
Šiuo metu „Moller Auto“ Baltijos šalių padaliniuose dirba daugiau nei 600 darbuotojų, įskaitant pardavimų specialistus, automobilių serviso darbuotojus, klientų aptarnavimo ekspertus ir kitų sričių darbuotojus. Lietuvoje „Moller Auto“ sukurta daugiau nei 180 darbo vietų, įmonė siūlo ne tik darbą modernioje aplinkoje ar patrauklų atlyginimą, bet ir darbuotojų gerovei skirtas priemones, tokias kaip komandos formavimo veiklos, priedai prie atlyginimo, sveikatos draudimas bei draudimas nuo nelaimingų atsitikimų ir kt.
Pašnekovė priduria, kad „Great Place to Work“ apdovanojimas yra plačiai žinomas organizacijos darbo aplinkos kokybės įvertinimas. Gavusi šį sertifikatą, įmonė kartu gauna ir duomenimis bei statistika pagrįstas įžvalgas, kurios padeda toliau kurti kokybiškesnę darbo aplinką, suprasti darbuotojų jausmus, įvertinti talentus ir stiprinti darbuotojų lojalumą bei pasitikėjimą vadovybe.
„Įmonės darbo aplinka yra vienas iš jos konkurencingumo pagrindų. Darbuotojai ieško darbdavių, kuriais galėtų pasitikėti: jie nori augimo, lankstumo, harmonijos ir supratingumo – kitaip tariant, aplinkos, kuri padėtų tobulėti tiek kaip asmenybėms, tiek kaip savo srities profesionalams. Visiškai suprantama, kad geriausi specialistai nenorės dirbti vietoje, kurioje vyrauja chaosas ir atsainus požiūris į žmones bei jų norą tobulėti. Pakartotinai pelnytas „Great Place to Work“ mums yra lyg veidrodis, atspindintis, kaip darbuotojai jaučiasi atėję į darbą. Tuo pačiu tai įvertinimas ir palaikymas mums, kaip darbdaviui“, – tikina ji.
Tuo tarpu „Moller Auto“ žmogiškųjų išteklių vadovė Baltijos šalyse Elina Gravite priduria, kad dar vienas kriterijus, darantis įtaką darbo aplinkos kokybei, yra darbuotojų rotacija.
„Žinoma, rotacija gali vykti dėl įvairių priežasčių, tačiau tai, kaip žmonės jaučiasi darbo aplinkoje, yra viena iš dažniausių aplinkybių, kodėl nusprendžiama pakeisti arba pasilikti toje pačioje darbovietėje. Galime pasidžiaugti, kad šiuo metu Lietuvos „Moller Auto“ padaliniuose, daugiau nei pusė darbuotojų įmonėje dirba ilgiau nei penkerius metus. Sąžiningas ir stabilus atlyginimas visuomet yra svarbus faktorius, tačiau ilgalaikės pastangos užtikrinti gerovę ir tobulėjimą įmonėje taip pat labai svariai prisideda prie bendro darbuotojų pasitenkinimo ir geresnės savijautos“, – teigia ji.
Pašnekovė sako, kad be įvairių mokymų ir seminarų Lietuvoje bei užsienyje, įmonė organizuoja ir kitas darbuotojus įtraukiančias iniciatyvas. Viena jų – „Sveikatos mėnuo“, kurio metu visi Baltijos šalių darbuotojai skatinami puoselėti sveiką gyvenimo būdą ir užsiimti aktyvia fizine veikla.
„Praėjusiais metais mūsų darbuotojai dalyvavo iššūkyje ir bandė nueiti kuo daugiau žingsnių bei taip „apeiti“ aplink Žemės rutulį. Be to, visi mūsų darbuotojai buvo kviečiami dalyvauti „Moller Auto“ vasaros festivalyje, kurio pagrindinis tikslas – praleisti daugiau laiko kartu ir sudalyvauti sportinėse veiklose. Tokie užsiėmimai labai svarbūs, kai siekiama suvienyti žmones – visa tai stiprina pasitikėjimą ir lojalumą. Tokio tipo renginiai turėtų atsidurti kiekvienos organizacijos darbotvarkėje“, – dalinasi E. Gravite.
Sertifikavimo programai „Great Place to Work“ jau daugiau nei 40 metų. Jos misija – padėti organizacijoms kurti geresnes darbo vietas. Siekiant išrinkti „Great Place to Work“ titulo vertas darbovietes, kasmet apklausiama daugiau nei 10 mln. darbuotojų iš daugiau nei 10 tūkst. organizacijų 170-imt šalių.