„The Conference Board“ pranešė, kad jos vartotojų pasitikėjimo indeksas, gruodį siekęs 108,0 punktus, sausį šoktelėjo iki 114,8 punkto.
Ekonomistai prognozavo, kad vartotojų pasitikėjimo indeksas, kuris praėjusį mėnesį sudarė 110,7 punkto, turėtų pakilti iki 114,0 punktų.
Vartotojų pasitikėjimo indeksas augo jau trečią mėnesį iš eilės ir pasiekė aukščiausią lygį nuo 2021 m. gruodžio.
„Sausį fiksuotas vartotojų pasitikėjimo augimas greičiausiai atspindėjo sulėtėjusią infliaciją, lūkesčius, kad ateityje bus mažinamos palūkanos, ir apskritai palankias sąlygas darbo rinkoje, bendrovėms toliau graibstant darbuotojus“, – teigė organizacijos „The Conference Board“ vyriausioji ekonomistė Dana Peterson.
Ataskaitoje pranešama, kad, genamas palankesnių verslo sąlygų perspektyvų ir padėties darbo rinkoje, esamos situacijos indeksas nuo gruodyje užfiksuotų 147,2 punktų sausį šoktelėjo iki 161,3 punkto.
Sumažėjus pesimizmui dėl būsimų verslo sąlygų, darbo rinkos ir pajamų, sausį iki 83,8 punkto išaugo ir lūkesčių indeksas, gruodį siekęs 81,9 punkto.
„Sausį atliktos apklausos rezultatai parodė, kad vartotojams nerimą toliau kelia augančios kainos, nors lūkesčiai dėl infliacijos pasiekė žemiausią lygį per trejus metus“, – paaiškino D. Peterson.
„Sausį buvo apkarpyti pirkimų planai, tačiau vartotojai savo pajamas ir asmeninius finansus palankiai vertino tiek esamos padėties, tiek ateinančio pusmečio atžvilgiu.“
Penktadienį Mičigano universitetas turėtų paskelbti pakoreguotas išvadas dėl vartotojų nuotaikų sausio mėnesį.
Tikimasi, kad sausį vartotojų nuotaikų indeksas turėtų likti nepakitęs ir siekti 78,8 punkto – gerokai daugiau nei gruodį fiksuotas 69,7 punkto rodiklis.