SEB analitikas Tadas Povilauskas: problemos jau prasideda

2024 m. sausio 15 d. 17:15
Lrytas.lt
Praėjo beveik mėnuo nuo didžiųjų konteinerių laivybos įmonių sprendimo vengti Raudonosios jūros ir, kaip baimintasi, konteinerių frachtai šoktelėjo aukštyn. Ar tai trumpalaikis šuolis, ar ne, SEB banko Tado Povilausko teigimu, visiškai priklausys nuo to, kiek tęsis hučių išpuoliai prieš laivus, tačiau dabartinė geopolitinė situacija tam regione įkvėpimo trumpu laikotarpiu nesuteikia.
Daugiau nuotraukų (3)
Kaip feisbuke rašo ekonomistas, kol kas tiek padidėjusių frachtų problema nėra tiek grėsminga, nes tai galutinės prekės kainai didelės įtakos neturi, tačiau problemos jau prasideda dėl vėluosiančių krovinių konteineriuose konteinerių laivams plaukiant aplink Afriką.
Prieš kelias dienas skelbta, kad „Tesla“ ir „Volvo“ dėl vėluosiančių komponentų trumpam netrukus stabdys gamybą savo gamyklose. Gaminiai atvyks, tik vėliau (priešingai negu 2021 metais, kai problema buvo didelė paklausa, nespėjimas gaminti ir laisvo transporto trūkumas, kai dabar yra, kas gamina ir transportuoja, tik problemos su atsivežimo maršrutais).
T.Povilauskas mini, kad kol kas daugiausiai savo laivus aplink Afriką nukreipė konteinerių laivybos bendrovės. Nemažai kitų laivybos bendrovių savo operuojamiems laivams leidžia plaukti (pvz., toliau plaukia nafta iš Rusijos į Kiniją ir Indiją).
Reikia neužmiršti to, kad į Suecą labai daug pinigų investavę kinai, todėl jiems šitas srauto sumažėjimas per Suecą irgi nėra naudingas.
konteineriaiSueco kanalaskroviniai
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.