Nuo praėjusio penktadienio husiai užpuolė jau keletą Sueco kanalu ir Raudonąja jūra plaukusių krovininių laivų. Norvegijos „Swan Atlantic“ buvo atakuotas netgi priešlaivine balistine raketa.
Didžiosios pasaulio valstybės pradėjo burti koaliciją, kuri turėtų užtikrinti saugią laivybą Raudonojoje jūroje.
Tačiau krovinių gabenimo kompanijos kol kas linkusios rinktis kitus maršrutus.
Antai Danijos laivybos milžinė „A.P.Moeller-Maersk“ paskelbė, kad kelios dešimtys laivų, turėjusių plaukti per Sueco kanalą, nukreipti kitu maršrutu – per Gerosios Vilties kyšulį palei Pietų Afrikos Respublikos krantus.
Dėl to kelionės tarp Europos ir Azijos truks gerokai ilgiau ir atitinkamai kainuos brangiau.
Kaip sakė kitos bendrovės „Hapag-Lloyd’s“ atstovas Nilsas Hauptas, paprastai kelionė iš Viduržemio jūros iki Singapūro per Raudonąją jūrą trunka apie 13 dienų, tačiau apiplaukti Afriką jau reikės 31 dienos.
Naftos pramonės kompanija BP taip pat paskelbė bent kuriam laikui atsisakysianti maršrutų per Raudonąją jūrą.
Dėl to rinkoje kilo sąmyšis, kad gali pabrangti nafta.
Jos kaina per savaitę iš tiesų pasistiebė, tačiau ne drastiškai – gruodžio 15 dieną barelis „Brent“ rūšies naftos kainavo 77 dolerius, o gruodžio 22 – apie 80 dolerių.
Parengta pagal BBC.