Anksčiau nepriklausomas Rusijos naujienų portalas „Novaja Gazeta Europe“ nustatė, kad nuo 2023 m. sausio iki rugpjūčio Rusijoje buvo užregistruota daugiau kaip 120 oro eismo įvykių, kuriuose dalyvavo Rusijos oro linijų bendrovių naudojami civiliniai orlaiviai. Dėl to bendras lėktuvų gedimų skaičius šiais metais viršijo 180.
„Newsweek.com“ reporteriai, išnagrinėję viešus pareiškimus ir žiniasklaidos pranešimus, nustatė, kad nuo rugsėjo mėnesio Rusijos komerciniuose ir krovininiuose skrydžiuose įvyko mažiausiai 60 incidentų, susijusių su įrangos ar navigacijos sistemos gedimais.
Nepriklausomas Rusijos naujienų portalas įvertino, kad 2023 m. dėl variklių problemų kilo 30 proc. incidentų, o 25 proc. atvejų buvo minima važiuoklė. Taip pat dažnai pasitaikydavo problemų dėl stabdžių, užsparnių, oro kondicionavimo sistemų ir priekinių stiklų – kiekviena iš jų sudarė nuo 3 iki 6 proc. atvejų.
Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga pareikalavo grąžinti išnuomotus orlaivius, nors Kremlius stengėsi tai apeiti skatindamas vežėjus perregistruoti orlaivius Rusijoje.
Vienas pranešimas po kito
Tai reiškė, kad lėktuvai toliau skraido negaudami svarbių programinės įrangos atnaujinimų ir privalomų techninės priežiūros patikrinimų, reikalingų jų tinkamumui skraidyti užtikrinti, kovo mėnesį pranešė „Bloomberg“.
Rusija bando apeiti kitas sankcijas ir ieško būdų, kaip pakeisti Vakarų šalyse pagamintas atsargines dalis ir įrangą savo lėktuvams, kad išlaikytų pramonę.
Pasak Rusijos transporto ministro Vitalijaus Saveljevo, nuo 2022 m. vasario mėn. dėl Vakarų sankcijų šalis neteko 76 keleivinių lėktuvų.
Sibiro mieste Novosibirske, Rusijos pietuose, keleivinis lėktuvas „Boeing 737“ avariniu būdu nusileido dėl variklio problemų. Nė vienas iš 176 lėktuve buvusių žmonių nenukentėjo, pranešė Rusijos „Telegram“ kanalas „Baza“.
Diena anksčiau Rusijos lėktuvo variklis užsidegė kylant iš Ulan Udės miesto Buriatijoje.
„Lėktuvas nusileido. Sužeistųjų nebuvo“, – savo „Telegram“ kanale sakė Buriatijos vadovas Aleksejus Cydenovas apie krovininį lėktuvą „Tu-204“, kuris skrido į Džangdžou (Kinija). Pasak jo, lėktuvo „Aviastar-TU“ variklis užsidegė kylant Baikalo tarptautiniame oro uoste ir pridūrė, kad lėktuvui pavyko saugiai nusileisti, o penki lėktuvo įgulos nariai nenukentėjo.
Gruodžio 6 d. keleivinis lėktuvas, skridęs iš Kazanės į Maskvą, dėl variklio gedimo buvo priverstas avariniu būdu leistis Šeremetjevo oro uoste, o gruodžio 1–2 d. dėl techninės priežiūros gedimų sugedo penki lėktuvai, rašo laikraštis „The Moscow Times“.
Rusijos keleivių sąjungos pirmininkas Kirilas Jankovas Rusijos naujienų portalui 74.ru sakė, kad komercinės aviacijos incidentų padaugėjo dėl atsarginių dalių ir techninės priežiūros trūkumo: „Pirma, tapo daug sunkiau gauti atsarginių dalių ir techninės priežiūros medžiagų daugeliui orlaivių. O antra, kas dar blogiau, gali būti, kad orlaiviuose jau pradėtos montuoti gamintojų nesertifikuotos atsarginės dalys“.
„Mes nematome, kad lėktuvų avarijų padaugėjo, tačiau avarijų, kuriose niekas nežūsta, pastebimai padaugėjo“, – pabrėžė jis.
Parengta pagal „Newsweek.com“.