Finansų ministrė Gintarė Skaistė yra aiškinusi, kad paketas susijęs su Vyriausybės programos įgyvendinimo nuostatomis ir „Naujos kartos Lietuva“ planu. Pasak jos, šis sprendimas susijęs su daugelio biudžetų reglamentavimu ateinantiems laikotarpiams.
„Trejų metų biudžetų išlaidos bus planuojamos pagal šalies finansines galimybes bei kartu bus įvertinama priimtų sprendimų įtaka ne tik pirmų, bet ir likusių dvejų metų išlaidoms. Institucijos bus užtikrintos dėl finansavimo tęstinumo vidutiniu laikotarpiu, o tai reikš efektyvesnį ir nuoseklesnį viešosios politikos įgyvendinimą. Atitinkamai bus formuojama tvaresnė šalies fiskalinė politika“, – pranešime cituojama G.Skaistė.
„Įstatymo pakeitimuose numatoma galimybė tam tikromis sąlygomis metų pabaigoje likusias nepanaudotas lėšas perkelti į kitus biudžetinius metus. Tokiu būdu didės biudžeto lėšų panaudojimo efektyvumas, bus užtikrinamas nuoseklus prisiimtų įsipareigojimų vykdymas ir pažangos priemonių įgyvendinimas“, – pažymėjo ji.
Finansų ministerija akcentuoja, kad trumpalaikis asignavimų planavimas mažina galimybes siekti vidutinės trukmės ir ilgalaikių tikslų, didina neapibrėžtumą dėl finansavimo tvarumo, taip pat skatina institucijas išleisti gautus asignavimus, nevertinant išlaidų būtinumo.
Ministerija siekia įtvirtinti vidutinės trukmės (3 metų) valstybės, savivaldybių, valstybės socialinių fondų ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetų asignavimų limitų ir kitų 3 metų vidutinės trukmės konsoliduotojo biudžeto rodiklių sudarymą ir tvirtinimą įstatymu. Taip pat – šių 3 metų planuojamų rodiklių tikslinimo ir valdymo taisykles. Numatoma, kad įgyvendinus numatytus pakeitimus, bus užtikrinta tvaresnė šalies fiskalinė politika, valstybės biudžeto asignavimų valdytojams ir valstybės fondams sudarytos patikimos sąlygos dėl lėšų, reikalingų nuosekliai viešajai politikai įgyvendinti planavimo. Taip pat tvirtinama, kad bus aiškiai atskleidžiamos 3 metų planuojamos valdžios sektoriaus pajamos ir asignavimai, atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes.
Teigiama, kad įstatymų projektams įgyvendinti biudžeto lėšų nereikės.
Šiuo metu biudžeto sandaros įstatyme nustatyta, kad Seimas tvirtina 3 biudžetinių metų valstybės ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos planuojamus rodiklius – pajamas ir asignavimus. Šie rodikliai tvirtinami agreguoti, nedetalizuojant jų nei pagal valstybės veiklos sritis, nei pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus.