Netrukus naujas grupės pavadinimas pakeis senąjį ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržoje, kurioje prekiaujama bendrovės akcijomis. Su naujuoju prekės ženklu, po kurio skėčiu ateityje bus telkiami trys grupės vykdomi verslai, Akola group planuoja didinti gamybos apimtis, spartinti verslo plėtrą tarptautinėse rinkose, o taip pat ir naujas investicijas Baltijos šalyse.
Po Akola prekės ženklo skėčiu bus sutelkti 3 verslai
Pavadinimą pakeitusi įmonių grupė planuoja plėsti maisto gamybos veiklas, kurti naujus maisto produktus, prekės ženklus bei įsitvirtinti Vakarų Europos ir tolimesnių šalių rinkose.
„Akola pavadinimas, kuriame užkoduota žinutė – „Autentiškos žinios apie žemę“ („Authentic knowledge of the land’s alphabet“ – anglų k.), atspindi grupės identitetą ir ilgametę patirtį, sukauptą vykdant veiklą visoje maisto grandinėje – nuo lauko iki stalo.
Prekės ženklo pokyčiai pavaldžiųjų Akola group įmonių nepalies – jos visos tęs veiklą su esamais pavadinimais, išskyrus tris valdymo veiklą vykdančias bendroves.
Žemės ūkio bendroves valdanti įmonė UAB „Linas Agro“ Konsultacijos taps UAB Akola farming ir valdys visą grupės ūkininkavimo verslą bei žemės ūkio bendroves.
„Kauno grūdų“ įmonės akcijų valdytoja UAB „Taba Holding“ taps UAB Akola foods. Planuojama, kad ateityje ji valdys visas grupei priklausančias maisto gamybos įmones, išskyrus paukštininkystės.
Paukštininkystės įmonių Lietuvoje ir Latvijoje akcijas ateityje planuojama sutelkti įmonėje UAB Akola poultry.
„Paukštininkystės įmonių Lietuvoje ir Latvijoje valdymas jau yra centralizuotas. Šiemet jungiame keturias paukštininkystės įmones Latvijoje į vieną įmonę „Kekava foods“, nes jos jau veikia kaip vienas ūkinis vienetas. Akcijų sukėlimo į vieną valdymo įmonę procesai gali užtrukti ne vienerius metus. Paukštininkystės srityje siekiame tapti išskirtinės kokybės paukštienos produktų gamintojais ir visose įmonėse gaminti visą vištieną nenaudojant antibiotikų, tad valdymo centralizavimas turėtų padėti įgyvendinti šiuos siekius“, – pažymi AB Akola group valdybos pirmininkas D. Zubas.
Planuose – naujos investicijos ir gamybos apimčių didinimas
Akola group, pasak D. Zubo, per artimiausius metus ketina sustiprinti pozicijas Baltijos šalyse visose savo verslo srityse: tiek maisto gamybos, tiek paslaugų žemdirbiams.
Šiandien Akola group maisto gamybos įmonėse gaminamas platus maisto produktų asortimentas – nuo paukštienos, greitai paruošiamų košių ir makaronų, iki gyvūnų ėdalo – kurio didelė dalis eksportuojama į Skandinavijos bei kitas Vakarų Europos rinkas, o taip pat JAV, Japoniją.
„Matome, kaip auga be antibiotikų užaugintos vištienos, o taip pat ir premium kokybės gyvūnų ėdalo paklausa. Liepą įsigyta „Grybai LT“ gamykla, gaminanti paruoštas vartojimui sriubas, troškinius, konservuotas daržoves, taip pat orientuota į produkcijos eksportą. Maisto gamybos apimtis per ateinančius 5–6 metus norime padidinti 3,7 karto. Labai didelį potencialą turi greitai paruošiami makaronai, kurių eksportuojame virš 96 proc. Užsienio šalyse itin populiarūs ir barstomi džiūvėsėliai, kurių paklausa didesnė nei galime pagaminti. Jau 2024 metų pabaigoje Lietuvoje planuojame paleisti naujas makaronų ir džiūvėsėlių gamyklas, į kurias investicijos sieks 37,4 ml. eurų“, – pažymi D. Zubas.
Pasak D. Zubo, grupė ir toliau stiprins partnerystę su žemdirbiais ir sieks visose Baltijos šalyse išlikti geriausių žemdirbių partnerių trejetuke. 2023 m. Lietuvoje atidarytas naujas UAB „Dotnuva Baltic“ žemės ūkio technikos centras Šiauliuose, toks pat centras 2024 m. iškils ir Latvijoje Jekabpilyje, į kurį planuojama investuoti per 2 mln. eurų.
Akola group didina ir sertifikuotų sėklų ruošimo pajėgumus – Lietuvoje ir Latvijoje įkurtos naujos įmonės (SIA „Dotnuva Seeds“ ir UAB „Dotnuva Seeds“). Jau šiemet Jecavoje, Latvijoje, pradėtas statyti naujas sėklų ruošimo fabrikas, kuris bus orientuotas į Latvijos ir Estijos rinkas. Į fabriką, kuris pradės veikti 2025–2026 m. ir kasmet galės pagaminti iki 30 tūkst. tonų sertifikuotų sėklų, planuojamos 7,4 mln. eurų investicijos.