Štai kaip prekeiviai per „Juodąjį penktadienį“ mausto naivuolius: vadina tai šlykščia taktika

2023 m. lapkričio 24 d. 16:29
Grėtė Ubartaitė
Lapkričio 24-oji šiemet įvardijama kaip „Juodasis penktadienis“, masinių išpardavimų diena. Tiesa, ekspertai teigia, kad tokie išpardavimai yra tik gudrus prekybininkų triukas siekiant pritraukti šventinių nuotaikų ir poreikio pirkti dovanas apakintų vartotojų dėmesį. Visgi prekybininkai tikina, kad tokie išpardavimai žmones traukia kaip magnetas.
Daugiau nuotraukų (1)
14-oje pasaulio šalių atlikta apklausa parodė, kad lietuviai yra vieni iš didžiausių „Juodojo penktadienio“ skeptikų: pusė tautiečių išpardavimų karštinei nepasiduoda išvis ir nieko neperka.
„Iš nuolaidomis besinaudojančiųjų trečdalis perka tik tai, ko tikrai reikia, o maloniais, bet nebūtinai labai reikalingais pirkiniais save palepina apie 14 proc. mūsų šalies gyventojų“, – teigiama „Revolut“ finansų programėlės pranešime spaudai.
„Juodojo penktadienio“ pasiūlymais planuojantys pasinaudoti lietuviai šiemet nusiteikę išleisti nedaug: 12 proc. – iki 50 eurų, dar 10 proc. – iki 100 eurų, 6 proc. – iki 200 eurų, dar po kelis procentus – iki 500 arba 1000 eurų.
Išpardavimai – apgaulė?
Nepriklausomo racionalaus pirkimo ir kainų palyginimo portalo Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas pakartojo daugelio ekspertų įvardijamą tiesą – „Juodasis penktadienis“ ir kitos milžiniškas nuolaidas siūlančios progos yra apgaulė.
„90 proc. kainų yra netikros, tiesiog pakeltos ir po to kažkokios nuolaidos padarytos“, – „Vakarų ekspresui“ kalbėjo A. Vizickas.
Pasak jo, tam yra logiškas paaiškinimas.
„Jei į verslą žiūrime kaip į siekį gauti daugiau pelno, tai čia ir yra atsakymas. Sugalvoji progą, pareklamuoji vieną ar kitą prekę ir bandai maksimizuoti pelną. Už reklamą mokėti reikia, sandėlių nuomą mokėti reikia, darbo užmokestį taip pat mokėti reikia, tai lengviausias būdas pritraukti pirkėjus yra sugalvoti tokias akcijas“, – aiškino Pricer.lt vadovas.
Pasak jo, tokia praktika, kai kainos yra apgaulingai sumažinamos, prekybininkai naudojasi ne tik „Juodojo penktadienio“ ar kitų masinių išpardavimų metu.
„Išsireklamuojama, jog tavo asortimento kainos yra žemiausios, nors iš tiesų jas sumažina iki konkurentų lygio, o visos kitos kainos lieka aukštesnės arba netgi pakeltos“, – patirtimi dalijosi pašnekovas.
Siekiant sutaupyti, norimos prekės galima ieškoti užsienio prekybos portaluose, tiesa, ten taip pat nereikėtų tikėtis, jog pavyks daug išlošti.
„Kalbant apie užsienio portalus, tokius kaip „Amazon“, „Alibaba“, juose paieškojus galima rasti, ten yra didesnė gausa nupigintų prekių, bet ne viskas absoliučiai yra pigiau“, – pasakojo pašnekovas.
Masiniai išpardavimai, pasak A. Vizicko, prekybininkams yra labiau reklama, nei reali galimybė leisti pirkėjams įsigyti prekių pigiau.
„Juodasis penktadienis“ yra labiau reklaminis dalykas, skirtas pritraukti žmonių dėmesį. Dabar tokių ir panašių dienų atsiranda vis daugiau: „Single day“, kuri vyksta lapkričio 11, „Cyber Monday“ – tai skaitmeninis pirmadienis ir panašiai. Jų vis atsiranda ir atsiranda“, – teigė jis.
A. Vizicko teigimu, norint iš tiesų išlošti ir geidžiamą prekę įsigyti pigiau, reikia apsišarvuoti kantrybe: nusistatyti, ko konkrečiai norime, žinoti, kokia prekės kaina yra optimali, ir tykoti progos, kada prekė atpinga.
Tokiu būdu produktą kartais pavyksta įsigyti už mažesnę kainą, negu tikėtasi.
Šventės – proga pasipelnyti
A. Vizicko teigimu, dalies asortimento kainų kilimas stebimas prieš visas didesnes šventes.
„Tradiciškai tai Velykos, Kalėdos, kovo 8-oji. Mūsų pastebėjimai rodo, kad kainos prieš šias dienas šiek tiek pakyla, nes visiems reikia užsidirbti“, – patirtimi dalijosi jis.
Kaip prekybininkai naudojasi žmonių vartotojiškumu, A. Vizickas pateikė itin šiuo metų laiku populiarios prekės pavyzdį.
„Dabar stebėjome advento kalendorius. Jų kainos yra kosminės, už 300 gramų šokolado prašoma 15 eurų. Vėliau kaina bus mažinama 30, 50 proc., po Kalėdų greičiausiai tas pats kalendorius kainuos 80 procentų pigiau“, – neracionalias kainas komentavo pašnekovas.
Po Naujųjų metų, nuo sausio pirmos dienos, visa tai, kas buvo reikalinga čia ir dabar, ką visiems reikėjo būtinai padovanoti, staiga tampa nebereikalinga. Sausis, vasaris yra tie mėnesiai, kai vyksta išpardavimai, sandėlių valymai ir tos prekės po viso to ažiotažo tampa laisvai prieinamos.
Populiarumo nepraranda
Nepaisant nuolatinių ekspertų teiginių, jog „Juodasis penktadienis“ ir kitos akcijos yra apgaulė, „Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas teigė, jog masiniai išpardavimai žmones traukia it medus bites.
Pavyzdžiui, ilgiau nei dešimtmetį vykstančių „Jamam“ išpardavimų metu lankytojų srautas prekybos centre „Akropolis“ žymiai išauga.
„Tai populiariausia mūsų nuolaidų akcija, kurią žino dauguma Lietuvos gyventojų, tad kiekvieną sykį ji sutraukia šimtus tūkstančių lankytojų“, – atskleidė D. Mertinas.
„Lankytojai naudojosi patraukliomis kainomis bei sąlygomis, įsigijo aktualių prekių, tarp kurių tradiciškai buvo apranga, avalynė, kosmetika ir grožio prekės, žaislai, namų interjero detalės, elektronika, buitinė technika ir kt.“, – pirkėjų įpročius atskleidė „Akropolis Group“ Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas.
Pasak jo, prekybos centre taip pat bus taikomos ir „Juodojo penktadienio“ nuolaidos, tiesa, jų sąlygas nuspręs prekybos ir pramogų centrų nuomininkai.
„Dalis akcijų galioja jau nuo pirmadienio, dalis bus taikomos tik „Juodojo penktadienio“ metu, tai yra lapkričio 24 d., kitos galios visą savaitgalį ar net iki pirmadienio imtinai. Nuolaidos bus taikomos aprangai, avalynei, kosmetikai ir grožio prekėms, žaislams, namų interjero detalėms, elektronikai, buitinei technikai, knygoms bei daugeliui kitų prekių ir paslaugų“, – tikino D. Mertinas.
Naudinga reklamai
„Vakarų ekspreso“ kalbinti privačių parduotuvių savininkai tikino, jog „Juodojo penktadienio“ nuolaidas taip pat taiko kiekvienais metais.
„Kiekvienais metais darome „Juodojo penktadienio“ nuolaidas“, – pasakojo Aušra Mikšienė, MB „Ami'Boutique“ vadovė.
Tiesa, jos nuomonė apie šią datą nėra labai teigiama.
„Jeigu atvirai, nesuprantu „Juodojo penktadienio“. Prekybininkams tai yra absoliuti nesąmonė. Tarkime, parsivežame naują žiemos kolekciją, pavyzdžiui, pūkinių paltų ir visa kita, o žmonės pratę, jog nuolaidos būna viskam ir visada. Tai tik parkeliavusios naujienos iškart patenka į nukainojamų prekių sąrašą“, – kalbėjo A.Mikšienė.
Ji atskleidė, jog šiais metais nuolaidas taikys ne visoms prekėms.
Pašnekovė svarstė, jog pati „Juodojo penktadienio“ idėja yra šiek tiek išsigimusi.
Pasaulyje „Juoduoju penktadieniu“ laikomas paskutinis lapkričio penktadienis.
„Jau nuo spalio mėnesio girdime klausimą, ar pas mus dar nėra „Juodojo penktadienio“. Kaip ir Kalėdos prekybos centruose prasideda nuo Helovino, taip ir „Juodasis penktadienis“ tęsiasi savaitėmis“, – patirtimi dalijosi A.Mikšienė.
Ji tikino, jog verslui tokie išpardavimai naudingi tik dėl reklamos.
„Žmonių tikrai sulaukiame, turime dvi fizines parduotuves Klaipėdoje ir Šiauliuose, tai pat ir elektroninę parduotuvę, tai ne tik fizinėse parduotuvėse būna masė žmonių, bet ir elektroninė prekyba muša visus rekordus. Tačiau iš verslo pusės turbūt tik reklamai naudingos šios akcijos. Nelabai logiška data, prieš pat šventes, kai žmonės ieško kuo pasipuošti, o visi laukia 50 procentų nuolaidų. Akcijas visada darome sąžiningai, tai yra prieš tai kainų neužsikeliame, tai tikrai kartais nėra malonu, kai prekės klientės tikisi vos ne už savikainą, nors tai yra naujos kolekcijos rūbas“, – pasakojo A. Mikšienė.
Galimybė išparduoti likučius
Kitos – „Nr3 Boutique“ – parduotuvės vadovė taip pat teigė, jog kiekvienais metais klientes lepina „Juodojo penktadienio“ išpardavimais.
„Jau nuo šio pirmadienio darau „Juodojo penktadienio“ nuolaidas, taip kiekvienais metais, net kelis kartus per metus“, – teigė pašnekovė.
Jos teigimu, tokie išpardavimai visuomet sulaukdavo žmonių dėmesio, o verslininkui tai dviguba nauda.
„Labai pasiteisina. Ateina ir nauji klientai, mes gi visi mėgstame nuolaidas, tai, manau, pritraukia ir kelis naujus klientus tokios nuolaidos. Išsivalai, geriau atiduodi už pusę kainos ar net su dar didesne nuolaida, nei laikai sandėlyje. Ir žmogui gerai, nes jis pigiau gauna prekę, ir pats verslininkas išsivalo sandėlį, nelaiko prekių“, – prekybos subtilybėmis dalijosi „Nr3 Boutique“ parduotuvės vadovė.
Kam taikyti nuolaidas, pašnekovė tikino, visada apgalvoja iš anksto.
„Naujiems rūbeliams, kuriuos esu atsivežusi, tarkime, prieš mėnesį, tikrai negaliu daryti nuolaidos. O tos prekės, kurios užsistovi, pavyzdžiui, suknelės yra su 30 proc. nuolaida, džinsai su 40 proc.“, – kalbėjo pašnekovė.
Tiesa, ji pabrėžė, jog svarbu sąžiningumas.
„Kainų neperklijuoju, nes klientės tikrai žino, kas ir kiek kainuoja. Žaisti tą prekybos centrų žaidimą, kai jie padaro nuolaidas, prieš tai kainas susikėlę, labai negražu, tai šlykšti taktika. Sąžiningi išpardavimai, „Juodasis penktadienis“ tikrai naudingi tiek žmonėms, tiek verslininkui“, – nuomone pasidalijo „Nr3 Boutique“ parduotuvės vadovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.