Pagrindinė priežastis – naujos JAV sankcijos bendrovėms, kurios vis dar tęsia prekybą nafta iš Rusijos.
Minėtos bendrovės yra „Minerva Marine“, „Thenamaris“ ir „TMS Tankers“.
Šių bendrovių vadovybė atsisakė komentuoti situaciją, susijusią su rusiškos naftos gabenimu.
Žiniasklaida rašo, kad dar rugsėjo ir spalio mėnesiais šios Graikijos bendrovės aktyviai gabeno naftą ir degalus iš Rusijos Federacijos.
Tačiau jau lapkritį šių bendrovių vadovybė atsakė atsisakanti tolesnio bendradarbiavimo su Rusijos Federacija.
Praėjusį mėnesį JAV jau buvo nustačiusios gelbėjimo priemones Turkijos ir JAE transporto bendrovėms, kurios ir toliau vežė naftą iš Rusijos Federacijos didesnėmis nei 60 JAV dolerių už barelį kainomis.
JAV iždo duomenimis, Rusija aktyviai prekiavo „Urals“ ir Ramiojo vandenyno ESPO mišinio nafta, kurios kaina viršijo 60 JAV dolerių už barelį.
Tos bendrovės, kurios prisiėmė riziką ir toliau bendradarbiavo su Rusija, uždirbo nemažai pelno.
Dar 2022 m. gruodžio mėn. frachto įkainiai už rusiškos naftos gabenimą iš Baltijos uostų į Indiją šoktelėjo iki 15 mln. dolerių.
Minėtos trys Graikijos bendrovės turėjo iki 100 tanklaivių, kurie pristatydavo naftą iš Novorosijsko, Primorsko ir Ust-Lugos.
Šios bendrovės taip pat turėjo nedidelių prekybinių laivų, gabenusių degalus iš Rusijos Federacijos.
„Šešėlinio“ laivyno gali nepakakti visai Rusijos Federacijoje išgaunamai naftai gabenti.
Iki sankcijų įvedimo Rusijos Federacijos nafta į galutinę paskirties vietą būdavo gabenama tik per dvi savaites, o dabar tai užtrunka 8–10 savaičių.
Dabar Kremlius pasikliauja tik savo laivais, priklausančiais „Sovcomflot“, taip pat Indijoje, JAE, Honkonge, Ganoje ir Seišeliuose registruotoms bendrovėms.
Šie tanklaiviai paprastai plaukia su Liberijos ir Kuko salų vėliavomis.