Daugiausia veltinių batų buvo perkama mažmeninės prekybos parduotuvėse. Per devynis šių metų mėnesius tokiose vietose jų buvo parduota 86 proc. Tačiau prekės buvo paklausios ir internetinėse platformose – čia pardavimai išaugo 43 proc.
Be to, auga ir veltinių gamyba. Trečiąjį ketvirtį ji per metus padidėjo 20 proc. – nuo 249 tūkst. iki 302 tūkst. porų, o palyginti su 2023 m. antruoju ketvirčiu – 62 proc.
Daugiausia veltinių batų pagamina Jaroslavlio ir Nižnij Novgorodo sričių įmonės, o trejetuką užbaigia Tatarstanas.
Dėl didelės paklausos kainos nepadidėjo. Veltiniai batai net šiek tiek pigo – nuo 1369 rublių iki 1332 rublių.
Pavasarį vyriausybė veltinės avalynės gamintojams suteikė visų rūšių mokesčių ir draudimo įmokų atidėjimą.
Ministrų kabinetas pažymėjo, kad tai leis sumažinti paskolų apimtį, o atsilaisvinusias lėšas nukreipti žaliavoms įsigyti, įrangai atnaujinti ar papildomiems mokėjimams darbuotojams.
Po 2022 m. vasario mėn. šimtai užsienio prekių ženklų, reaguodami į invaziją į Ukrainą, uždarė savo parduotuves Rusijoje.
Tarp avalynės, drabužių ir aksesuarų gamintojų tai padarė „Adidas“, „Nike“, „Reebok“, „Decathlon“, „Puma“, „Levi's“, „H&M“, „Zara“, „Pull&Bear“, „Bershka“, „Massimo Dutti“, „Chanel“, „Louis Vuitton“, „Balenciaga“ ir kiti.
Reaguodama į tai, Pramonės ir prekybos ministerija įteisino vadinamąjį „lygiagretų importą“ – prekių importą be teisių turėtojo leidimo, kuris anksčiau buvo laikomas kontrabanda.
Tačiau šių metų lapkritį ministerija sumąstė apriboti tokį tiekimą.
Kai kurios gerai žinomos įmonės pardavė savo verslą Rusijoje Turkijos, JAE ir kitų šalių bendrovėms. Pavyzdžiui, taip pasielgė „Inditex“, „Zara“, „Bershka“, „Pull&Bear“ ir „Stradivarius“ prekių ženklai. Naujasis savininkas, Dubajuje įsikūrusi „Fashion And More Management DMCC“, gavo 200 objektų Rusijoje.