Puspriekabės į Kauno intermodalinį terminalą atgabentos iš Klaipėdos jūrų uosto. Pirmasis puspriekabėmis krautas traukinys jau pasiekė Kijevą.
Naujo maršruto bandomasis važiavimas įgyvendintas praėjus vos dviem mėnesiams po rugsėjį įvykusio oficialaus „LTG Cargo“ ir „Ukrainos geležinkelių“ susitikimo, skirto vystyti abipusiai naudingus tarptautinių pervežimų plėtros sprendimus.
„Dėl itin didelių automobilių spūsčių Lenkijos–Ukrainos pasienyje, autotransportu šį atstumą įveikti gali trukti iki dviejų savaičių ar daugiau. Tikimės, kad ateityje krovinio gabenimo geležinkeliu laiką galėsime sutrumpinti dar keliomis dienomis. Tokiu būdu klientams puspriekabes su kroviniu pristatyti galėsime iki 3 kartų greičiau nei šį maršrutą įveikia autotransportas“, – pranešime teigė „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Klientams pageidaujant, šiuo maršrutu gabenami kroviniai geležinkeliu galės būti gabenami ir iš ar į Klaipėdos jūrų uostą. Numatoma, kad klientams pageidaujant šiuo maršrutu iš Lietuvos į Ukrainą efektyviai ir saugiai galės būti gabenami įvairiarūšiai kroviniai: trąšos, PET granulės, druska. Į Lietuvą iš Ukrainos galės būti importuojamos grūdinės kultūros, statybinės medžiagos, maistas ir gėrimai.
„Krovinius maršrutu Kaunas–Kijevas Lietuvos teritorija gabens „LTG Cargo“, Lenkijos – „LTG Cargo Polska“. Medykos (Lenkija)–Mostyskos (Ukraina) pasienio punkte puspriekabės su kroviniais bus perkraunamos iš europinės į plačiosios vėžės ukrainietiškus vagonus ir „Ukrainos geležinkelių“ gabenamos iki Kijevo „Liski“ terminalo. Iš čia kroviniai po šalį galės būti paskirstomi autotransportu“ – sakė „Ukrainos geležinkelių“ valdybos narys Vyacheslavas Yerominas.
Šiuo metu klientams pageidaujant „LTG Cargo“ su partneriais krovinius gabena trimis tarptautiniais Lietuvą ir Ukrainą jungiančiais maršrutais per Mostyskos–Medykos ir Jagodino–Darohusko ir Izov–Hrubesšovo pasienio punktus. Tarp šalių daugiausiai gabenami naftos ir žemės ūkio produktai.
Klientams pageidaujant, pavieniai kroviniai į Ukrainą gali būti gabenami ir reguliariu intermodaliniu maršrutu Kaunas–Slavkovas, o nuo čia plačiąja vėže į Ukrainą, kadangi netoli Katovicų įsikūręs Slavkovo terminalas – svarbus Lenkijos plačiosios vėžės mazgas, sujungiantis geležinkelio linijas tarp Lietuvos ir Lenkijos bei Ukrainos ir Lenkijos.