Apie susidariusią situaciją feisbuke ketvirtadienį rašė Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijai priklausantis Kauno savivaldybės tarybos narys Ralfas Romeika.
„Pasirodo, kad nusipirkti „Vičiūnų“ produkcijos galite ir to nežinodami. „Maximos grupė“ atnaujindama ir išplėsdama savo prekės ženklą „Well done“ pradėjo nuslėpti tikruosius savo produktų gamintojus. Nors etiketėje nurodyta „Maximos grupė“, vienas iš daugelio „paslėptų“ gamintojų – „Vičiūnų grupė“, – rašė R.Romeika.
Beveik identiška situacija buvo susidariusi ir su „Grigeo“ – po šią įmonę sukrėtusio skandalo produkcija buvo slapta parduodama po didžiųjų prekybos centrų prekės ženklais.
„Tokiu būdu yra ne tik apgaudinėjami pirkėjai, bet ir nuslepiamas tikrasis produkcijos gamintojas. Todėl neapsigaukite, pirkdami prekybos centrų kontroliuojamus prekės ženklus, rizikuojate ne tik paremti Rusiją, bet ir nusipirkti neaiškios kilmės produkcijos“, – įspėjo Kauno savivaldybės tarybos narys.
Į jo įrašą sureagavo ir „Maximos“ atstovai, pranešdami, kad „Vičiūnų“ įmonių grupės gamyklos produkcijos „Well done“ jau nebegamina.
„Ankstesnė sutartis su buvusiu gamintoju yra nebegaliojanti“, – pabėžė jie.
Portalas lrytas.lt kreipėsi į prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento vadovę Indrę Trakimaitę-Šeškuvienę. Ši dar sykį patvirtino, kad „Vičiūnų“ įmonių grupės gamyklos „Maximos“ privataus prekės ženklo „Well done“ produkcijos nebegamina.
„Prieš metus buvome sudarę – šiuo metu jau pasibaigusį – kontraktą su „Vičiūnų“ grupe dėl 7-ių „Well done“ linijai skirtų produktų gamybos. Visą „Well done“ asortimentą sudaro apie 500 prekių. 7-ių prekių gamybai pasirinktų „Vičiūnų“ produkcija atitiko griežtas konkurso sąlygas, buvo gaminama Lietuvoje, tiekėjas nėra sankcionuotų subjektų sąraše.
Taip pat turėjome gamintojo žodinį pažadą nebevykdyti veiklos Rusijoje. Tačiau „Vičiūnų“ grupei nepavyko šio pažado tesėti. Dar vasarą su šiuo gamintoju nusprendėme sutarties nebetęsti ir pasibaigus jos terminui, nuo lapkričio 1 dienos nutraukėme bendradarbiavimą dėl mūsų privataus prekės ženklo „Well done“ produkcijos gamybos“, – aiškino ji.
Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė pridūrė, kad „Well done“ prekių ženklinime yra nurodoma visa privaloma informacija, atitinkanti teisės aktų keliamus reikalavimus.
„Tokia pati ženklinimo tvarka taikoma ne tik privačių prekės ženklų produkcijai žymėti, bet ir visoms rinkoje esančioms maisto prekėms ženklinti. Nors įstatymas to nereikalauja, suprasdami pirkėjų nuogąstavimus dėl prekės gamintojo, nusprendėme ant savo privačių prekės ženklų, pradedant „Well done“, nurodyti ir pirminį produkto gamintoją, ne tik jo kodą. Tiesa, pakeisti 500 prekių ženklinimą užtruks metus laiko“, – kalbėjo pašnekovė.
Visgi viešai diskutuojama, kad su tuo susijusi ne tik „Maxima“. Esą „Iki“ privataus ženklo „Clever“ produkciją, konkrečiau, šaldytas blyškiąsias krevetes, taip pat gamino „Vičiūnai“.
„Noriu pabrėžti, kad privačių etikečių gamintojus mes nuolat konkursuojame, tad ne visada gamintojai išlieka tie patys. Taip pat noriu akcentuoti, kad prekybos tinklas „Iki“ neprekiauja nei Rusijoje, nei Baltarusijoje pagamintomis prekėmis“, – komentavo prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.