Nerimą sukėlęs lėktuvas – tai „Beechcraft King Air 350i“ (SP-TPU), kuris registruotas Lenkijoje ir priklauso kaimyninės šalies bendrovei „Polish Air Navigation Service Agency“ (PANSA).
„Tai orlaivis-laboratorija, kuris artimiausias 2–3 dienas tikrins ir kalibruos įvairias Vilniaus oro uosto navigacinės sistemas“, – paaiškino Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas.
Pasak jo, skrydžiai bus vykdomi aplink Vilniaus oro uostą įvairiuose aukščiuose ir įvairiomis kryptimis. Bendrovė PANSA laimėjo konkursą ir atlieka šias paslaugas visuose Lietuvos oro uostuose.
„Tokios procedūros oro uostuose yra atliekamos reguliariai – po keletą kartų per metus. Reguliariems skrydžiams įtakos šie specialūs kalibravimo skrydžiai neturės“, – tikino T.Vasiliauskas.
Tokios patikros neatsiejamos nuo saugaus oro uostų darbo. Lenkijos specialistai tikrina ir kalibruoja lėktuvų tūpimo pagal prietaisus, navigacines sistemas bei jų suderinamumą su esamais takų signaliniais žiburiais.
Tikrinimo metu imituojami realūs skrydžiai oro uostuose, orlaivių maršrutai, todėl klaidinga manytis, kad lėktuvas skrenda atsitiktine trajektorija.
Paprasčiau kalbant – lėktuvas tikrina, kaip tai, ką fiksuoja prietaisai, sutampa su tikrove, o siekiamybė – kuo didesnis tūpimo pagal prietaisus sistemų tikslumas.
Prieš kelias dienas tas pats orlaivis skraidė Varšuvos (Lenkija) apylinkėse, kiek anksčiau – kitame šios šalies mieste Bydgoščiuje.
Dėl itin ryškaus ir spalvingo fiuzeliažo aviacijos mėgėjai šį JAV pagamintą dviejų variklių orlaivį praminė Papūga.