Kauno oro uoste – naujovės: keleiviams svarbu žinoti apie esminį pokytį

2023 m. spalio 27 d. 11:06
Nuo spalio pabaigos Kauno oro uoste pradėti naujos kartos aviacijos saugumo patikros skenerių ir rankinio bagažo aptarnavimo linijų montavimo ir diegimo darbai. Įspėjama, kad dėl įrangos montavimo darbų lapkričio mėnesį kai kuriais laikotarpiais oro uosto keleiviai gali patirti trumpalaikių nepatogumų.
Daugiau nuotraukų (1)
Trys keleivių patikrai naudojami ir kompiuterinės tomografijos principu veikiantys skeneriai Kauno oro uosto terminale bus įdiegti per lapkričio mėnesį, o per gruodį planuojama atlikti testavimo darbus.
Visa apimtimi šia technologija išvykstantys keleiviai galės naudotis nuo kitų metų sausio pradžios.
Lietuvos oro uostų skelbtą tarptautinį viešąjį pirkimą naujos kartos aviacijos saugumo skeneriams ir bagažo linijoms diegti 2022 m. laimėjo Lenkijos kompanija „Dimark S.A.“, viso projekto vertė siekia 5,8 mln. eurų (be PVM). Laimėjusi kompanija Lietuvos oro uostuose diegs Vokietijos gamintojo „Smiths Detection“ rentgeno spindulių įrenginius.
Dėl esamos infrastruktūros apribojimų Vilniaus oro uoste, naujos kartos aviacijos patikros įrangos neįmanoma įrengti senuose terminaluose, todėl sostinės oro vartuose šios technologijos bus diegiamos naujajame išvykimo terminale ir startuos kartu su jo veiklos pradžia 2025 m. pirmojo ketvirčio metu.
Vilniaus oro uoste bus pakeistos viso 7 bagažo patikros linijos ir jose veikiantys skeneriai.
Nuo kitų metų sausio elektronika galės likti bagažo viduje
Nuo kitų metų sausio Kauno oro uosto aviacijos saugumo patikroje nebereikės iš rankinio bagažo ištraukti elektronikos prietaisų, jie bus matomi ir analizuojami trimatėje erdvėje, neištraukiant daiktų iš lagaminų ar kuprinių.
„Esminis pokytis keleiviams bus toks, kad jau nuo kitų metų sausio Kauno oro uosto aviacijos saugumo patikroje nebereikės iš rankinio bagažo ištraukti jokių elektronikos prietaisų, jie, kaip ir kiti daiktai, su mūsų naujos kartos skenerių pagalba bus matomi ir analizuojami trimatėje erdvėje net neištraukiant iš lagaminų ar kuprinių“, – teigia Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas.
Jis pabrėžia, kad skysčiai taip pat galės būti paliekami rankinio bagažo viduje, tačiau jų apimtys ir pakavimo taisyklės kol kas liks nepakitusios – rankiniame bagaže vežami skysčiai turės būti ne didesniuose nei 100 ml talpos indeliuose, bendras skysčių kiekis vienam keleiviui negali viršyti 1 litro (1000 ml).
„Kol kas Europos oro uostai naudoja labai skirtingas patikros technologijas – vieni jų jau turi įsidiegę naujausios kartos skenerius, kurie jau diegiami ir Lietuvoje, bet daugelis oro uostų dar naudoja senesnę įrangą, o tai reiškia, kad skysčių gabenimo taisyklės ten kol kas lieka nepakitusios“, – sako V. Kšanas.
„Nors mūsų turima technologija leistų skysčių gabenimo taisykles lengvinti, bet nusprendėme, kad taisyklių nekeisime tol, kol ši naujos kartos skenerių technologija bus plačiau naudojama kituose Europos oro uostuose ir mūsų keleiviams bus mažesnė rizika patirti nepatogumų dėl to, kad skiriasi technologinės patikros galimybės“, – paaiškina Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.