Išanalizavus teisės aktus nustatyta, kad dėl nepakankamai aiškaus ir detalaus teisinio reglamentavimo neužtikrinama tinkama kontrolė, kad nepriklausomų šilumos gamintojų perkamas kietasis biokuras iš susijusių biokuro gamybos įmonių realiai atitiktų Energijos išteklių biržoje perkamo biokuro kokybę.
Pavyzdžiui, pasinaudodami nustatytais biokuro kokybės rodiklių nustatymo mechanizmo teisinio reglamentavimo trūkumais, nepriklausomi šilumos gamintojai ir su jais susijusios įmonės gali naudoti žemesnės kokybės klasės biokurą šilumos ir elektros energijos gamybai, realizuodami ją vartotojams už didesnę kainą, neatitinkančią realių gamybos sąnaudų.
Ši rizika egzistuoja dėl esamo teisinio reglamentavimo, kai įsigyto biokuro kokybės rodikliai gali būti nustatomi su šilumos gamintojais ar su biokuro tiekėjais susijusiose laboratorijose, o kai kurios nepriklausomos akredituotos laboratorijos priklauso šilumos gamintojus ir biokuro tiekėjus vienijančioms asociacijoms.
Taip pat nustatytos neplaninių patikrinimų pradėjimo procedūros neužtikrina pakankamos sandoriais tarp susijusių asmenų įsigyto kietojo biokuro kokybės rodiklių kontrolės.
Pavyzdžiui, apraše numatyta, kad neplaninius patikrinimus atlieka Valstybinė energetikos reguliavimo tarnyba (VERT). Gavęs biokuro rinkos dalyvių skundą arba pranešimą, vienas VERT darbuotojas vertintų ir spręstų, ar pardavėjo ir pirkėjo veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms arba trečiųjų asmenų turtinėms teisėms ir interesams. Vienasmeniškai priimami sprendimai dėl gautos informacijos ir jos vertinimo laikytini korupcijos rizikos veiksniu.
STT nustatė korupcijos pasireiškimo rizikas ir kietojo biokuro įsigijimo ne biržoje teisiniame reglamentavime, kuriame, korupcijos prevencijos pareigūnu nuomone, sudaromos palankesnės sąlygos šilumos ar elektros energijos gamintojams kietąjį biokurą įsigyti iš susijusių įmonių, o nustatytas biokuro kainos skaičiavimo mechanizmas neužtikrina biokuro įsigijimo mažiausiomis kainomis ir neskatina jo įsigyti biržoje.
Antikorupcinio vertinimo išvada pateikta Lietuvos Respublikos energetikos ministerijai ir VERT. Jos per 2 mėnesius turi viešai paskelbti, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į STT pateiktas pastabas ir pasiūlymus.