Pernai buriavimo sezonas buvo išskirtinai ilgas. Paskutiniai klientai iš vandens buvo išprašomi gruodį. Pasak P.Šniaukos, šiemet sezonas labai panašus į pernai metų, bet manoma, kad tiek ilgai jis nesitęs.
„Sakyčiau, šiemet sezonas labai subalansuotas. Džiaugiamės, kad visos vietos pas mus buvo užimtos, kad atsirado ir naujų klientų, ir senus pavyko išlaikyti. Buvo daug renginių, vyko visos regatos – Kuršių marių, Stasio Marcinkevičiaus atminimo taurės, Joninių, artėja „Paršelio regata“. Dabar džiaugiamės gražiu rudeniu“, – sezoną apibūdino P.Šniauka.
Kol kas Smiltynės jachtklubo uostelis dar pilnas laivų, nors keli jau iškelti ant kranto.
Šiuo metu jachtos grįžta iš kitų uostų, dažniausiai – iš Nidos, ir išnaudoja dar gražias dienas pasiplaukioti.
Šiomis dienomis jachtklubas gauna dar daug užklausimų ir dėl ateinančio sezono, ir dėl žiemojimo. Ir dabar nuolatinės vietos laukia 5 laivai, kurie kol kas turi tik laikino stovėjimo vietas.
Smiltynės jachtklube vandenyje gali stovėti nuo 65 iki 80 laivų, tai priklauso nuo laivų modelių, dydžių bei švartavimo tipo. Klientai – daugiausia lietuviai, bet yra laivų, kurių savininkai – iš Estijos, Vokietijos, Lenkijos, Švedijos. Šiemet užsieniečių buvo šiek tiek daugiau nei pernai.
Padaugėjo migravimo atvejų
Pernai buvo kilęs triukšmas, kad laivai netelpa turimuose uosteliuose. Šiemet jo nesigirdėjo. Pasak P.Šniaukos, atsirado daugiau vietos mažesniems laiveliams – Gintaro įlankoje Juodkrantėje, kiti mažesni uosteliai irgi padirbėjo, juose padaugėjo prieplaukų.
„Tačiau stovėjimo vietų poreikis didesniems laivams, kurių ilgis daugiau nei vienuolika metrų, išliko. Didiesiems laivams ir šiemet teko eilėje palaukti. Šį sezoną šiek tiek padaugėjo migravimo atvejų: galbūt pasikeitė laivų savininkai, kai kurie laivai buvo parduoti. Atsiranda ir naujų laivų, nes žmonės darosi turtingesni, pragyvenimo lygis kyla, jie pajėgūs išlaikyti ir didesnius“, – „Vakarų ekspresui“ pasakojo P.Šniauka.
Smiltynės jachtklubas ne vienintelis gali priimti didesnius laivus. Tai gali daryti ir Klaipėdos pilies, Nidos, Uostadvario uostai.
Į viešbutį – su vandens taksi
Paklaustas, ar nebijo konkurento, marinos, kurią pietinėje uosto dalyje ketina įrengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, jis atsakė: „Konkurencija – sveikas dalykas. Jeigu turėsime daugiau vietų stovėti, tai atsiras ir daugiau laivų, kuriems reikės aptarnavimo paslaugų. Tai skatins plėstis ir kitus uostelius. Manau, tai bus tik į naudą. Konkurencija verčia stengtis ir dėl klientų, ir dėl naujų paslaugų.
Nors laisvų vietų nebeturime, bet vietoje nestovime. Stengiamės atnaujinti infrastruktūrą, klientams pasiūlyti ką nors naujo. Šiemet investavome į medines pontonų dalis, į elektros ir vandentiekio trasų atnaujinimą. Šiek tiek išplėtėme uosto patalpų pasiūlą. Jau praeitą žiemą atsirado pas mus galimybė pastatyti laivus sausuose elinguose.
Tai labai pavykęs mūsų projektas: du elingai apie 400 kv. m.
Šiemet juos irgi išnaudosime. Atsirado papildomos konferencijų salės patalpos. Kitais metais tikimės dar daugiau naujovių pasiūlyti savo klientams.“
Smiltynės jachtklube yra galimybė išsikviesti katerį tiek iš Klaipėdos, tiek iš Smiltynės pusės, kuris paplukdys po Kuršių marias, jūros link. Tokią papildomą paslaugą siūlo jachtklubo viešbutis. Šią paslaugą teikia ne pats jachtklubas, bet jo partneriai. Iki delfinariumo kursuoja vadinamieji tuktukai, galima užsisakyti ir traukinuką.
Neatsisakoma planų ir ateityje plėstis, sutvarkyti paskutinį likusį trečią baseiną. „Plėtros planų mes turime, bet tai susiję su finansais, padėtimi uoste, valstybės požiūriu. Šito projekto mes nelaidojame“, – sakė P.Šniauka.