„Vis dar turime problemų piko valandomis. Deja, visi reikalingi darbuotojai dar nėra priimti, bet buvo nukreipta dalis darbuotojų iš Palangos ir Kauno oro uostų. Taip pat buvo atidaryta nauja patikros juosta, naudojamos greitojo praėjimo juostos ir panašios priemonės“, – antradienį, spalio 10 d., susitikime su Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariais sakė ministras.
„Kada tikrai problema bus išspręsta, ką galiu garantuoti – kai bus naujas terminalas ir naujos technologijos“, – pridūrė jis.
Ministras taip pat paminėjo, kad ilgas eiles oro uoste lemia ne tik patikros, bet ir didesni nei vasarą keleivių srautai. Jo teigimu, kas dieną iš VNO į Turkiją išskrenda apie 1–1,2 tūkst. žmonių.
„Šiandien susiduriame su situacija, kad spalį keliautojų skaičius bus didesnis negu liepą ar rugpjūtį. Apskritai grįžtame prie ikipandeminio lygmens. Srautai – neįtikėtino dydžio“, – kalbėjo M.Skuodis.
Jis pabrėžė, kad srautus prailgina ir lėtas bagažo aptarnavimas, kurį vykdo aptarnaujančios bendrovės.
„Bet aš matau ir kitų problemų – reikia labai ilgai laukti, kol gali atiduoti lagaminus. Čia ne vien oro uosto problema, bet ir aptarnaujančios bendrovės“, – sakė M.Skuodis.
Naujienų agentūra ELTA primena, kad spalio pradžioje VNO neterminuotam laikui sugriežtinus saugumo patikras nusidriekė keleivių eilės. Visgi Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas praėjusią savaitę teigė, kad situacija gerėja pasitelkus papildomas priemones ir į darbą priėmus daugiau aviacijos saugumo specialistų.
Naująjį VNO išvykimo terminalą numatoma baigti ir keleiviams atidaryti per 2025 metų pirmąjį ketvirtį.
VNO teigia, kad pastačius naująjį 14,4 tūkst. kv. metrų terminalą, bendras VNO keleivių terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas – dvigubai (nuo 1200 iki 2400 keleivių per valandą). Dviejų aukštų pastato pirmajame aukšte veiks keleivių registracijos erdvė su savitarnos zona, kurioje bus galima savarankiškai ne tik registruotis skrydžiui, bet ir priduoti bagažą.