Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į kurį pastaruosius kelerius metus buvo vykdomi skrydžiai.
„Londonas yra pilotinė naujojo skrydžių skatinimo modelio kryptis, kuria siekėme patikrinti modelio veikimą. (…) Tikimės, kad Lietuvos oro uostams pavyks šį modelį panaudoti ir kitoms šaliai svarbioms kryptis užtikrinti“, – pranešime sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė teigė, kad tiesioginis susisiekimas su prioritetinėmis valstybėmis yra nepaprastai svarbus tiek mūsų verslui, tiek Lietuvoje dirbantiems užsienio investuotojams.
„Skrydis į Londoną – gera žinia ir mūsų bendruomenei. Išnaudojant naująjį skrydžių skatinimo modelį, Lietuva taps dar patrauklesnė čia kuriant naujas darbo vietas, auginant atvykstamąjį turizmą“, – sako A. Armonaitė.
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas teigė, kad Vilniui svarbu turėti gerą susisiekimą su Londonu.
„Londone telkiasi pasaulinės svarbos finansų centrai. Siekiame, kad Vilniuje kurtųsi tarptautinės įmonės, atsirastų dar daugiau gerų darbo vietų, todėl ieškosime būdų kaip galime prisidėti prie sostinei svarbių skrydžių paklausos didinimo“, – teigia Vilniaus miesto meras.
Sutartis su bendrove „LOT Polish Airlines“ pasirašyta po tarptautinės reguliaraus skrydžio operatoriaus atrankos. Tarp atrankos kriterijų buvo ir reikalavimas, kad skrydžiai minėta kryptimi būtų vykdomi verslo segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais. Prieš pasirašant sutartį buvo atliktos visos reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano derinimo procedūros.
Skrydžiai pagal naują modelį prasidės šių metų spalio 1 ir užtikrins nepertraukiamą susisiekimą šia svarbia kryptimi.
„Šis maršrutas, galima sakyti, yra prestižinis projektas ir labai strategiškai svarbus visame esamų reguliarių skrydžių kontekste. Nuo spalio jau pagal naują skatinimo modelį iš Vilniaus tęsiamas skrydis vyks labai patogiais laikais, o tai, tikime, taip pat prisidės prie jo populiarumo augimo. Labai svarbu suprasti, kad šalies investicijos į prioritetinių skrydžių skatinimą yra būtinos, todėl kartu su partneriais dėsime visas pastangas, kad ir ateinančiais metais valstybės biudžete būtų numatoma būtina suma efektyviai tęsti skrydžių plėtrą“, – teigė Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Simonas Bartkus.
S. Bartkus akcentuoja, kad naujasis skatinimo modelis nėra subsidija ar dotacija oro linijoms. Pagal šį modelį tiek šiuo atveju, tiek ateityje sutartys bus sudarytos tik su tomis oro linijomis, su kuriomis bus suderėtas tiek Lietuvos oro uostams, tiek oro bendrovėms finansiškai atsiperkantis konkrečios krypties verslo planas. Naujasis modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste.
Abi sutarties šalys prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Visos finansinių rizikų ir naudų pasidalijimo sąlygos yra nustatytos Lietuvos oro uostų ir „LOT Polish Airlines“ oro bendrovės verslo plane.
Pasak jo, ši nauja praktika gali suteikti tvirtą pagrindą ateityje planuojant prioritetinių maršrutų plėtrą pagal analogišką modelį.
Taip pat pažymėtina, jog Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą – privalumas siekiant pritraukti į Lietuvą daugiau turistų. Tiesioginio skrydžio galimybe į Londono galėtų pasinaudoti už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos, skirdamos tinkamą dėmesį paklausos skatinimui.
Primenama, kad skrydžius tarp Vilniaus ir Londono Sičio nuo 2019 m. gegužės 1 dienos iki šių metų rugsėjo 30 dienos taip pat vykdė Lenkijos oro linijų bendrovė „LOT Polish Airlines“. Šis projektas buvo viena iš nedaugelio Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui, kai skrydis Europos Sąjungos (ES) viduje yra pripažįstamas kaip ypatingos svarbos. Tačiau Jungtinei Karalystei pasitraukus iš ES, skrydžių tarp Vilniaus ir Londono Sičio finansavimo pagal šį modelį pratęsti nebegalima.
Lietuvos susisiekimo ir tuometinio ūkio ministrų dar 2018 m. pasirašytu įsakymu Vilnius-Londono sičio oro uostas nustatytas kaip šalies ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbus maršrutas.