Vis dėlto tokia tendencija LVHM, kurią kontroliuoja Bernard’as Arnault ir jo šeima, turėtų kelti nerimą.
Nuo 2020 metų „Novo Nordisk“ akcijų kaina išaugo net tris kartus. Tuo metu LVHM – tik dvigubai.
Lėmė nauji vaistai
Tokius pokyčius nulėmė farmacijos koncerno „Novo Nordisk“ preparatas „Wegovy“, padedantis kovoti su diabetu bei nutukimu.
2021 metais pasirodęs vaistas tapo itin populiarus tiek Europoje, tiek JAV.
Kalbama, kad jis padėjo atsikratyti antsvorio net ir įžymybėms – „Tesla“ įkūrėjui Elonui Muskui ar pramogų pasaulio žvaigždei Kim Kardashian.
Todėl vien per pirmąjį šių metų pusmetį Danijos kompanijos apyvarta, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 30 procentų – iki 15 mlrd. eurų. Pelnas pasistiebė irgi trečdaliu – iki 6,6 mlrd. eurų.
„Novo Nordisk“ tikisi, kad kompanijos apyvarta šiais metais bus net 37 proc. didesnė nei pernai.
Laukia įtemptos lenktynės
Ekspertų skaičiavimais, per artimiausią dešimtmetį pasaulyje turėtų pasirodyti apie 10 naujų preparatų, padedančių mesti svorį. Mat kai kurie konkurentai savo analogiškų gaminių bandymus tikisi baigti jau netrukus.
Mat, kaip skelbia Pasaulio sveikatos organizacija, planetoje per 650 mln. suaugusiųjų yra nutukę (tris kartus daugiau nei 1975 m.), o antsvorio turi apie 1,3 mlrd. žmonių. Todėl nutukimą padedančių mažinti preparatų metinė rinka vertinama net 100 mlrd. JAV dolerių.
Kol kas su „Wegovy“ danai šluojasi pinigus. Tiesa, šio preparato kainos skirtingose šalyse gali skirtis kartais.
Pavyzdžiui, Vokietijoje didžiausia dozė keturioms savaitėms atsieina per 300 eurų. Tuo metu JAV – net 1350 dolerių.
Kas išliks pirmas?
Tad lenktynės dėl vertingiausios Europos bendrovės titulo bus labai įtemptos ir lyderiai gali keistis dar ne kartą.
„Tai, kad „Novo Nordisk“ sugebėjo aplenkti LVHM, atspindi pastarųjų metų šios kompanijos produktų sėkmę. Atitinkamai LVHM rezultatai nėra tokie stabilūs“, – sakė fondų valdymo įmonės „Fidelity European“ portfelio valdytojas Marcelis Stotzelis.
„Dior“, „Louis Vuitton“ ir kitus prekės ženklus valdanti kompanija šiuo metu labiausiai baiminasi mažesnės paklausos Kinijoje. Šioje šalyje, kuri yra viena labiausiai augančių Prancūzijos bendrovės rinkų, pastaruoju metu kai kuriuose sektoriuose pastebima stagnacija.
LVHM akcijos viršūnę buvo pasiekusios šių metų balandį, tačiau nuo to laiko jų vertė sumažėjo apie 14 proc.
Tuo metu „Novo Nordisk“ akcijos vien per rugpjūtį pabrango penktadaliu.