Sinchronizacijai su kontinentinės Europos tinklais svarbūs įrenginiai – du sinchroniniai kompensatoriai – iš pradžių pasiekė Klaipėdos uostą. Šių įrenginių užsakovė – Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“.
Daugiau kaip 460 tonų sveriantys įrenginiai pagaminti „Siemens Energy“ gamykloje Vokietijoje. Atlikus gamyklinius bandymus jie buvo išardyti į atskirus komponentus, nugabenti į Roterdamo (Nyderlandai) uostą ir pakrauti į laivą.
Iki Lietuvos krovinys buvo plukdomas maždaug 1500 kilometrų per Šiaurės ir Baltijos jūras.
Sinchroninis kompensatorius – tai prie elektros perdavimo tinklo prijungtas galingas, didelės masės besisukantis elektrinis variklis, galintis kaupti sukimosi energiją ir esant reikalui būti panaudotas generatoriaus režimu.
Jis padeda stabilizuoti elektros sistemos dažnį ir padidina tinklo dinaminį stabilumą: sumažina įtampos kryčius trumpųjų jungimų metu, užtikrina inerciją, kompensuoja reaktyviąją galią.
Iš Klaipėdos į Kauną sunkiasvoris krovinys buvo plukdomas barža Nemunu.
Maršruto vandens kelio ilgis siekė 265 kilometrus, kelionė truko tris paras.
Nuo Marvelės iki Alytaus pastotės sinchroninis kompensatorius bus gabenamas sausuma, specialiai tokio krovinio transportavimui paruoštu maršrutu. Planuojama, kad krovinys pajudės rugsėjo 12 dieną ir 93 kilometrų atstumą įveiks per tris naktis.
Ruošiantis kelionei iš Kauno į Alytų buvo atlikta maršruto studija, įvertinta tiltų, pralaidų būklė, taip pat 181 sankirta su elektros linijomis, pritaikytos 5 žiedinės sankryžos, 20 posūkių ir sustiprintos tilto per Peršekės upę prieigos.
Siekiant sukelti kuo mažiau nepatogumų gyventojams įranga bus transportuojama tik naktį.
Visi kelių atstatymo darbai turėtų būti užbaigti iki lapkričio pabaigos.