Pasitikrinkite, ar jūs dar konkuruojate?

Šiandieniniame sparčiai besivystančiame aukštųjų technologijų pasaulyje senieji rinkodaros metodai nebeveikia. Didelio masto, didelio biudžeto reklamos kampanijos yra per lėtos ir netikslios pasauliui. Sausos verslo teorijos išsisėmusios. Todėl metas investicijų nereikalaujančioms, bet parduodančioms įsilaužimo (angl.growth hacking) strategijoms. Kodėl jos jau tapo verslo lyderių naująją mantra?

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 31, 2023, 12:00 PM

1 etapas: idėja ir testavimas

Produkto ar paslaugos kūrimas neišvengiamai prasideda nuo idėjų generavimo. Verslininkai jau seniai atrado šio etapo sėkmės formulę – pirmiausiai sudaryti išsprendžiamų problemų ar galimybių sąrašą, tuomet sukurti produktą, o tada paskirti valandų valandas testavimui.

Investicinės „Nextury“ įmonių grupės vadovas Ilja Laursas įkūrė didžiausią pasaulyje atvirą mobiliųjų programėlių bendrovę, kuri Pasaulio ekonomikos forume buvo pripažinta 2011-ųjų technologijos pradininke. I.Laursas sako, kad sugalvoti idėją neužtenka. „Norint turėti pradinį atskaitos tašką, reikia įdėti bent tūkstantį darbo valandų“, – vardija I.Laursas.

I.Laursas pasakoja, apie bazinio produkto modelio (angl. a minimum viable product, MVP) poveikį. Sukurti produkto bazinį modelį, jį pristatyti rinkai, ir tik pašalinus trūkumus bei priėmus užsakymus, paleisti gamybą – tai yra metodas, taupantis jūsų įmonės pinigus ir laiką. Įsivaizduokime situaciją, kai sukurtas bazinis produkto modelis neatitinka klientų lūkesčių arba interviu su tiksline grupe rezultatai parodė, kad produktas reikalingas tik fenomenaliai mažai auditorijai? Praradimus įmonė skaičiuotų metų metais. MVP apsaugo nuo tokių nuostolių.

2 etapas: rinka

Jeigu pirmame etape neskubėjote ir viską padarėte tinkamai, produktas įėjo į rinką. Vadinasi dabar reikia pritraukti naujus klientus investuojant į reklamą ar kitais būdais informuoti potencialius klientus apie produktą, stebėti duomenis – kiek klientų grįžta – tada belieka koreguoti kainodarą, gerinti produktą. Kur čia Growth Hacking? Rinkodaros specialistas Tomek Duda, pasakoja, kad identifikuojant problemas, svarbu rinktis metodišką, procesų išmanymu pagrįstą požiūrį. Kaip jis pats sako, neužtenka sugalvoti problemos sprendimą, remiantis keliais klientų atsiliepimais ar savo emocijomis. Reikia derinti tikslius kiekybinius ir ne tokius tikslius, bet nemažiau patikimus kokybinius metodus bei modeliuoti situacijas tiek ilgalaikėje, tiek ir trumpalaikėje perspektyvose.

3 etapas: pardavimas ir rekomendacijos

Ir jeigu iki šiol etapuose nebuvo pasiduota emocijoms, o verslo kapitalas, įvaizdis ir sėkmė nepriklausė nuo vadovų nuotaikos ir nenuoseklių sprendimų, greičiausiai, produktas yra stiprus savo kategorijoje. Produktas turi savo klientų ratą. Ar klientai rekomenduos produktą kitiems, priklausys nuo jų patirčių. Pagal Growth Hacking strategiją, šiame etape reikia suskaičiuoti kiek įmonei kainuoja kliento patirtys? Ateis laikas, kai įmonė bus priversta optimizuotis. Blogiausia ką tokiu metu gali padaryti įmonės vadovas, tai pasirinkti pirmoje pasitaikiusioje brangioje reklamoje matytus verslo optimizavimo sprendimus, nes kaip taisyklė, jų įdiegimas reikalaus ne tik nepamatuotų investicijų, tačiau ir laiko.

„Power Laboratory“ vadovas Dainius Živelis sako, kad verslo optimizavimo sprendimai gali būti ir nebrangūs, ir greitai įdiegiami, tereikia sprendimus priimti remiantis duomenimis, o ne prielaidomis. Skirtingais pjūviais analizuojami duomenys atskleidžia įmonės veiklos rodiklius (KPI) ir juos įdarbinus „Lean“ lentose galima suprasti netikėtus priežastinius procesų ryšius. Patirtis vis iš naujo patvirtina, kad šių procesų pokytis atneša milžiniškus rezultatus. Kaip? Rugsėjo 7 d. LITEXPO konferencijos „Growth Hacking‘23“ dalyviai ir pranešėjai pasiūlys išmesti teorines verslo motyvacines sapaliones į šiukšlių dėžę ir kartu su kitais vadovais sužinoti bei pritaikyti universalius įrankius verslo pelningumui didinti, produktams vystyti. Konferencijos tikslas: duomenimis pagrįstų veiksmų planas, kurio laikantis, net ir įdedant mažas pastangas, maksimaliai didinamas įmonės augimas.

Pradžia : rugsėjo 7 d., 9:00 val.

Daugiau informacijos: https://gh.lt/

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.