„Viskas pagal planą, kurį skelbėme. Reaktorius apie 12 val. atvyko į Pikelius iš Židikų. Nuvažiavo kiek daugiau nei 15 kilometrų – iš jų apie 10 km buvo asfalto danga ir maždaug 6 km žvyrkelis“, – tvirtino K. Gendvilė.
„Dabar jau (reaktorius – ELTA) saugomas, laukia rytojaus kelionės. Rytoj apie 6 val. ryto pajudės į gamyklą, liko kiek daugiau nei 7 kilometrai, asfaltuotos kelio dangos. Šiandien ryte buvo labai didelis rūkas, bet kelionei tai netrukdė, sėkmingai vyko kelionė“, – sakė ji.
K. Gendvilė pažymėjo, kad aukšta temperatūra sekmadienį įtakos reaktoriaus kelionei neturėjo, nes krovinys pajudėjo 6 valandą ryto, kuomet dar nebuvo itin karšta.
„6 ryto, kada krovinys pradėjo kelionę dar nebuvo aukštos temperatūros. Dabar jau reaktorius stovi. Kelionė dėl to ir prasideda labai anksti, nes lauke labai aukšta temperatūra“, – teigė „Orlen Lietuva“ atstovė. „Mammoet Baltic“ viešai prieinamas atnaujintas kelionės planas rodo, kad rugpjūčio 21 d. pirmadienį, krovinys iš Pikelių į „Orlen Lietuva“ gamyklą turėtų pajudėti 6 val. ryto, o 08.46 val. jau būti Mažeikiuose. ELTA primena, kad 1,5 tūkst. tonų sveriančio žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktoriaus kelionė iki Mažeikių prasidėjo vidurnaktį iš rugpjūčio 5 d. į rugpjūčio 6 d. Klaipėdoje.
Reaktorių gabenantis sąstatas juda tamsiuoju paros metu, vidutiniškai 3 km/val. greičiu. Važiuojantį sąstatą lydi inžinieriai ir kitas personalas, kurie turi užtikrinti sėkmingą kelionę.
Ruošiantis krovinio gabenimui, planuojamame transportavimo maršrute buvo sustiprinti 40 posūkių, praplatinta ir sustiprinta 80 km kelių, įrengta apie 64 km papildomo kelkraščio, sutvarkyti 9 tiltai, 4 iš jų rekonstruoti įrengiant apvažas, o 2 iš naujo perstatyti, maršrute buvo įrengtos 6 poilsio aikštelės.
Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftai perdirbti, yra beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio. Kartu su įrenginiu jį vežantis sąstatas sveria 2,2 tūkst. tonų.