Nauja skalbimo mašina kauniečių šeimai baigia išgręžti nervus: negali patikėti tuo, kas jiems nutiko

2023 m. rugpjūčio 1 d. 21:59
Internetu per tinklalapį varle.lt skalbimo mašiną nusipirkę gyventojai pasidžiaugė neilgai – prietaisas po kelių mėnesių sugedo. Nepadėjo net pardavėjų žadamas dvejų metų garantinis laikotarpis. Skalbimo mašinos niekas netaiso, pinigų už ją negrąžina. Patys pardavėjai savo klientei dėl bėdos pasiūlė tiesiog kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).
Daugiau nuotraukų (1)
Jaučiasi palikti likimo valiai
Kaunietės Linos tėvai skalbimo mašiną iš varle.lt pirko spalio mėnesį. Sumokėjo už ją apie 450 eurų, pardavėjai žadėjo dvejų metų garantinį laikotarpį.
Deja, birželį skalbimo mašina sugedo.
„Skalbimo mašina vis sukasi ir niekaip nesustoja. Matyt, kažkoks elektroninis gedimas“, – portalui lrytas.lt pasakojo Lina.
Moteris nutarė padėti tėvams ir pati varle.lt atstovams pranešė apie gedimą.
„Pradžioje viskas pasirodė normaliai. Gedimą liepė užregistruoti autorizuotame gamintojo servise. Tą padarėme birželio 29 d. Nuo to laiko iki dabar internete rodo, kad mūsų duomenys tikrinami. Ką ten tikrinti, jei garantija – dveji metai? Iškviečiate meistrą, jis atvažiuoja į namus, patikrina gedimą ir suremontuoja“, – sakė ji.
Lina ne sykį bandė prisiskambinti serviso atstovams, tačiau šie neatsiliepia, į laiškus irgi neatrašo. Tad nutarė vėl kreiptis tiesiai į varle.lt. Jų atsakymas šokiravo.
Varle.lt patys niekaip negalėjo susisiekti su servisu. Gavau tokį atsakymą: mes niekuo negalime padėti, kreipkitės į VVTAT. Štai toks požiūris į klientą. Tai ką, jie parduoda prekę ir pamiršta? Jie tik parduoda ir viskas – viso gero“, – piktinosi gyventoja.
Lina nutarė elgtis, kaip jai buvo pasiūlyta – kreipėsi į VVTAT. Šie informavo, kad per 90 dienų su ja susisieks.
„Per tą laiką negalime naudotis prietaisu. Esame palikti likimo valiai. O dar internete perskaičiau atsiliepimų: kai kurie klientai, įsigiję prietaisų iš šios parduotuvės, vargsta ir pusę metų“, – nusivylė Lina.
Serviso paslaugų kokybės pakomentuoti negali
Portalas lrytas.lt kreipėsi į varle.lt atstovus. Šie paaiškino, kad garantinį remontą prekėms garantiniu laikotarpiu atlieka gamintojas.
„Kai klientė dėl prekės garantinio remonto kreipėsi į varle.lt, ji buvo nukreipta į oficialų gamintojo servisą UAB „Baltic Continent“. Su jais klientė kontaktavo dėl prekės garantinio remonto“, – aiškino bendrovės atstovė.
„Kai tik klientė pakartotinai kreipėsi į varle.lt, jog nepavyksta užregistruoti prekės garantiniam remontui, mes susisiekėme su UAB „Baltic Continent“ dėl klientės skundo“, – pridūrė ji.
Pašnekovė patikino, kad šio serviso atliekamų paslaugų kokybės pakomentuoti negali.
„Mes nuolat siekiame tobulėti savo srityje, todėl klientams esame labai dėkingi už išsakytą nuomonę, pastabas ir komentarus. Atsižvelgdami į juos, mes nuolat keliame savo atliekamų paslaugų kokybę“, – tvirtino varle.lt atstovė.
VVTAT: dėl prekės trūkumų atsakingas pardavėjas
VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė priminė, kad dėl prekės trūkumų vartotojai turi teisę per garantinį laikotarpį kreiptis į pardavėją.
„Vartotojui reikėtų kreiptis raštu ir aiškiai pateikti savo reikalavimą. Pirmiausia vartotojas galėtų reikalauti prekę sutaisyti arba pakeisti, o jei to neįmanoma padaryti, pardavėjas atsisako tai daryti ar trūkumas yra esminis, vartotojas turi teisę reikalauti sumažinti prekės kainą arba nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti sumokėtus pinigus.
Šiuo atveju aktualu ir tai, kad, jei pirkimo-pardavimo sutartyje nebuvo nustatyta kitaip, garantinis terminas pratęsiamas tiek, kiek įsigyta preke nebuvo galima naudotis dėl ne nuo pirkėjo priklausančių aplinkybių“, – komentavo D.Malinauskienė.
Ji pabrėžė: dėl prekės trūkumų atsakingas būtent pardavėjas.
„Vartotojas turėtų reikalauti informacijos iš pardavėjo. Teisės aktai neapibrėžia, per kiek laiko prekė turi būti sutaisyta. Laikoma, kad tai turėtų būti padaryta per protingą terminą, priklausomai nuo remonto sudėtingumo, reikalingų papildomų detalių. Tačiau vartotojui ši informacija turėtų būti teikiama, pardavėjas turėtų atsakyti į vartotojo paklausimus, esant poreikiui, prekę taisyti kitame servise“, – šnekėjo D.Malinauskienė.
O jei nepavyksta problemos išspręsti su pardavėju, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
„Prie prašymo vartotojas turi pridėti visus būtinus dokumentus (pirkimą įrodantį dokumentą, kreipimąsi į pardavėją ir jo atsakymą, jei gautas) ir turimus įrodymus“, – sakė pašnekovė.
Pasak jos, VVTAT sulaukia vartotojų skundų dėl portale varle.lt įsigytų prekių, tačiau jų nėra daug.
„Vartotojai skundžiasi dėl prekių nepristatymo ar pristatymo terminų nesilaikymo, netinkamos prekių kokybės ar kitų vartotojų teisių pažeidimų. Dažnai pažeidimai sprendžiami taikiai, bendrovė bendradarbiauja sprendžiant ginčą, teikia prašomą informaciją“, – teigė D.Malinauskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.