Savo ruožtu oreivių atstovas Vytautas Samarinas nuo vasaros galiojančią tvarką vadina „drakoniška“ bei teigia, jog kelionės oro balionais sostinėje dėl to beveik neorganizuojamos.
Pasak S. Batavičiaus, oreivių nepasitenkinimas kilo, nes jie ir „Oro navigacija“ skirtingai traktuoja skrydžių taisykles dėl vėjo. Būtent jos ir bus atnaujintos.
„Mes žiūrime į vėjus oro uoste ir prie žemės, oreiviai žiūri į prognozes 5 tūkst. pėdų aukštyje. (…) Liepos pradžioje, prieš NATO samitą (…) organizavome ir, atrodo, radome išeitį, kaip pataisyti vieną taisyklių punktą ir įtraukti tuos papildomus vėjo parametrus“, – LRT radijui penktadienį kalbėjo S. Batavičius.
Jis pabrėžė, kad įmonė yra nusiteikusi taisykles koreguoti, siekiant didinti skrydžių skaičių sostinėje. Galutinė formuluotė, pridūrė „Oro navigacijos“ atstovas, dar gludinama, tačiau netrukus turėtų būti paruošta.
„Tikimės keleto savaičių bėgyje šitą punktą pakeisti“, – sakė S. Batavičius, pridūręs, jog rugpjūtį suinteresuotos šalys bus kviečiamos taisykles aptarti bendrai.
Tuo tarpu V. Samarino teigimu, dėl naujų taisyklių šiuo metu skrydžius sudėtinga tiek vykdyti, tiek planuoti.
„Turėdami tokias sudėtingas ir, sakyčiau, drakoniškas taisykles, iš esmės negalime vykdyti, o blogiausia, negalime ir planuoti skrydžių virš Vilniaus. (…) Net iki paskutinės minutės nesame tikri, ar skrydžio vadovas teisėtai, pagal tą tvarką, neatšauks skrydžio prieš patį startą“, – LRT radijui sakė V. Samarinas.
„Pirmą sezono dalį vis bandėme organizuoti, tikėdami, kad vadovaujantis nauja tvarka įmanoma vykdyti tuos skrydžius. Realybė parodė, kad tvarka tokia sudėtinga, komplikuota ir (…) tiek daug aplinkybių turi sutapti, kad iš esmės vykdyti skrydžius darosi nebeįmanoma“, – teigė V. Samarinas.
Oreivio teigimu, nevyksta ir užsieniečių prieš metus įsigyti skrydžiai. Jis taip pat pabrėžė, kad „Oro navigacijai“ pakeitus vieną punktą, juos rengti nebus lengviau.
„Tikrai nesutiksiu, kad yra tik vienas punktas, dėl kurio skrydžiai pasidarė tokie reti. Kaip matuojame vėją galbūt svarbu, bet (…) yra daug punktų, kurie mus lygiai taip pat riboja“, – teigė V. Banevičius.
S. Batavičius pažymėjo, kad taisyklės buvo koreguotos siekiant užtikrinti oreivių ir keleivių saugumą, Vilniaus oro uoste ženkliai išaugus komercinių skrydžių apimtims.
„Problema, kad iš principo visa Vilniaus teritorija patenka į specialią Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo zoną“, – teigė jis.
Naujos karšto oro balionų skrydžių taisyklės Vilniaus, Kauno ir Palangos aerodromų skrydžių valdymo zonose ir aerodromų skrydžių valdymo rajonuose įsigaliojo nuo birželio 1 d. Nustatyta, jog miestų aerodromų skrydžių valdymo zonose oro balionai turi kilti pagal iš anksto patvirtintą planą iš nustatytų skrydžio aikštelių.
Grupėmis iki 14 oro balionai gali kilti tik jei nekerta oro erdvės trajektorijos, kur kyla leidžiasi lėktuvai. Ją kertant, grupė ribojama iki 7.
Taip pat, vienu metu gali būti vykdomas tik vienos balionų grupės skrydis, o visuose oro balionuose privalo būti įrengta radijo ryšio ir antrinio radiolokacinio atsakiklio įranga.