Tarp maisto ambasadorių šįkart atsidūrė ne tik tokie tradiciniai produktai kaip medus, beržų sula ar juoda duona. Lietuviškais gaminiais taip pat išreikštas palaikymas narystės NATO siekiančiai Ukrainai – užsienio svečiai vaišinosi ukrainietiškų barščių skonio traškučiais, šios šalies simbolika papuoštomis šokolado plytelėmis, kurios vežamos ir Ukrainos kariams.
Valdovų rūmuose vykusiame renginyje, kuriame dalyvavo apie 500 kviestinių svečių, buvo surengta lietuviško maisto ir gėrimų degustacija. Jos metu svečiai ragavo „Biržų duonos“ iškeptos juodos duonos, „Dzūkijos“ šakočio, „Džiugo“ sūrio, „Straiko“ sulos, Pakruojo dvaro spirito varyklos ir alaus daryklos trauktinės bei likerių, „Švyturys-Utenos alaus“ alaus, „ACALA group“ kombučios.
NATO viršūnių susitikimo metu apsilankiusiems tarptautinės žiniasklaidos atstovams Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojai dovanojo lietuviškų gaminių krepšelius. Šia produkcija išreiškiamas ir palaikymas Ukrainai. Vienas tokių gaminių – specialiai šia proga išleisti ukrainietiškų barščių skonio „Chazz“ traškučiai, iš kurių pardavimų gaunamas pelnas yra skiriamas Ukrainai, organizacijai „Iki pergalės“.
„Kartu su darbuotojais iš Ukrainos sukūrę šiuos traškučius, iškart išsiuntėme juos į frontą, o dabar dovanojame juos organizacijoms, kurios renka paramą Ukrainai. Tai mūsų padėka už laisvę, kurią šiuo metu turime“, – teigia į daugiau nei 30 šalių produkciją eksportuojančios „Chazz“ bendraįkūrėjas Žilvinas Kulvinskis.
Žurnalistams skirtuose dovanų krepšeliuose taip pat buvo „Choco group“ gaminamų ukrainietiška simbolika puoštų šokolado plytelių, kurios vežamos ir Ukrainos kariams, „Sip Sap“ beržų sulos, „Gudobelės“ duonos traškučių „Bon Chance“, „Biržų duonos“ konditerinių gaminių, „Super garden“ šaltyje džiovintų ledų, „Lakštenos“ medaus, „Birštono mineralinių vandenų ir Ko“ ir „Melt Water“ mineralinio vandens, „Gaurės ūkio“ džiovintų vaisių bei uogų juostelių.
NATO viršūnių susitikimui Lietuvos maisto ir gėrimų gamintojus suvienijusios eksporto skatinimo agentūros „LitFOOD“ direktoriaus Šarūno Celiešiaus teigimu, šis renginys – vienas „minkštųjų“ būdų plėsti eksporto rinkų geografiją.
„Tai unikali galimybė pristatyti lietuviškus produktus, kuriamus technologijas sujungiant su gamta. Užsienio rinkose esame žinomi išskirtiniais bei tvariai pagamintais maisto produktais, tą siekėme parodyti ir NATO viršūnių susitikimo metu vykusiuose renginiuose – pristatėme ne tik gilias lietuviškas tradicijas puoselėjančius konditerijos gaminius ar mums jau įprastą, bet užsienio svečiams vis dar atradimu esančią ekologišką beržų sulą, tačiau ir apdovanojimus pasaulyje pelnančius stipriuosius gėrimus ar lietuvišką mineralinį vandenį“, – komentuoja Š. Celiešius.