Štai kaip pirkėjai reaguoja į mokamus maišelius: sumąstė ir originalių būdų, kur susidėti prekes

2023 m. liepos 10 d. 15:43
Pirmoji mokamų lengvųjų plastikinių maišelių savaitė, rodos, praėjo labai ramiai. Nors patenkinti tikrai ne visi, prekybos tinklų atstovai tikina: jokių rimtų incidentų nefiksuota.
Daugiau nuotraukų (3)
Nuo liepos 1-osios prekybos vietose nebeliko nemokamų plastikinių maišelių – taip verslas ir vartotojai skatinami atsisakyti netvaraus gyvenimo ir sumažinti gamtos taršą.
Nors vieni gyventojai nepatenkinti, kad turės išleisti papildomų pinigų, kiti sprendimą sveikina.
„Man toks įstatymas netrukdo, žmonės išnaudoja mažiau plastiko. Apelsinus, bananus galima dėti tiesiai į pirkinių krepšį“, – portalui lrytas.lt sakė kaunietis Povilas.
„Manau, sprendimas labai geras. Jis sumažins maišelių švaistymą. Mane tai paskatino nusipirkti daugkartinių maišelių. Jaučiuosi labai gerai, tausodama gamtą nors truputį“, – antrino jonavietė Simona.
„Prieš imdami maišelį, žmonės pagaliau susimąstys, ar jame tikrai vieta bananų kekei ir sūreliams“, – džiaugėsi vilnietė Alma.
Kai kurie piliečiai turėjo griebtis išradingumo – sugalvojo, kuo pakeisti plastikinius maišelius.
„Nėra labai patogu. Dabar, jei noriu pasisverti obuolių ar mandarinų, dedu juos ne į plastikinį maišelį, o į popierinį, paimtą iš bandelių skyriaus“, – atviravo Vida iš Kauno.
„Prekybininkai nuo šiol viską pakuos į maistinę plėvelę, tad tarša tik didės“, – skeptiškai naujovę vertino ir sostinės gyventojas Adomas.
Visgi prekybininkai tikina, kad dauguma klientų į praėjusią savaitę įsigaliojusią tvarką reagavo gan neutraliai, jai netgi ruošėsi iš anksto – uoliai pirko daugkartinius maišelius.
„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė portalą tikino, kad pirmosios dienos, kai vienkartiniai plastikiniai maišeliai prekybos ėmė kainuoti po 1 centą, praėjo sklandžiai.
„Tiesa, pasitaikė atvejų, kai pirkėjams teko priminti apie naują tvarką, tačiau jie reagavo draugiškai ir geranoriškai įsigijo maišelius. Džiugu ir tai, kad jau pastebime teigiamų pokyčių – vienkartinių plastikinių maišelių pirkėjai tikrai stengėsi naudoti mažiau“, – sakė I.Trakimaitė-Šeškuvienė.
Anot jos, seniau pirkėjai išties buvo įpratę naudoti maišelius net tada, kai prekės papildomai apsaugoti nereikia ir yra galimybė apsieiti be jo.
„Pavyzdžiui, įsigyjant bananų kekę ar keletą obuolių. Tačiau dabar pirkėjai dažniau renkasi vaisius ir daržoves pasverti be plastikinio maišelio ir neštis prekes į namus savo atsineštame daugkartinio naudojimo maišelyje. Tokia tendencija ypač išryškėjo mūsų tinklo parduotuvėse regionuose.
Suprantame, kad kai kurie pirkėjai į pokyčius reaguoja jautriau ir jiems reikės laiko apsiprasti. Visgi pastebėjome, kad pirkėjai naujai tvarkai ruošėsi iš anksto – birželio mėnesį pirko dvigubai daugiau daugkartinių maišelių-tinklelių nei gegužę“, – pabrėžė „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė.
Pasak „Iki“ komunikacijos vadovės Vaidos Budrienės, klientai pokyčius priėmė ramiai.
„Suprantame, kad naujasis mokestis yra didelis pokytis pirkėjams, todėl pasistengėme, kad jiems dėl to kiltų kuo mažiau nepatogumų. Atsiskaityti už itin lengvus vienkartinius plastikinius maišelius lengva tiek savitarnos, tiek įprastose kasose, o kartu siūlome ir naudotis daugkartinio naudojimo krepšeliais. Jau kurį laiką esame atsisakę plastikinių maišelių konditerijos ir kepinių skyriuose, ir pirkėjai šį pokytį įvertino palankiai – švaresnė ateitis yra mūsų visų rūpestis“, – pabrėžė V.Budrienė.
Jos teigimu, nepatenkintų klientų nebuvo, jokių incidentų dėl maišelių irgi nekilo – kol kas nepričiuptas nė vienas, bandęs sukčiauti ir nesusimokėti už maišelį.
Ramiai elgėsi ir „Lidl“ pirkėjai. Visgi prekybos tinklo atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė aiškino, kad susiformavusiems įpročiams pakeisti reikia laiko.
„Kol kas sunku vertinti šį pasikeitimą ir jau matyti jo rezultatus. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai vis dažniau renkasi ir įsigyja tvaresnes alternatyvas – daugkartinius maišelius vaisiams, daržovėms ar biriems produktams susidėti. Tokius maišelius galima užrišti, o panaudojus – išplauti ir naudoti pakartotinai.
Vis tik „Lidl“ patirtis kitose Europos šalyse, kuriose plastikiniai maišeliai jau anksčiau apmokestinti, rodo, jog patarimai, aktyvi komunikacija ir patrauklios alternatyvos klientams, maišelių sunaudojimą sumažina iki 40 proc.“, – komentavo L.Skersytė.
„Rimi“ komercijos operacijų vadovė Olga Suchačeva darsyk patvirtino: naujų reikalavimų įgyvendinimas praėjo sklandžiai.
„Nepasitenkinimo iš klientų nesulaukėme, dauguma palaiko iniciatyvą, suprasdami poreikį sumažinti plastiko naudojimą. Šiuo metu matome, kad dar ne visi pirkėjai pripratę prie naujos sistemos, pasitaiko atvejų, kai reikia priminti apie maišelių skenavimą savitarnos kasose.
Bendrai parduotų maišelių skaičius yra mažesnis negu vidutinis savaitės išdalinimas iki šios iniciatyvos įgyvendinimo, tačiau vertinti dar per anksti. Ką pastebėjome – tai ženklų daugkartinių maišelių pardavimų augimą: matome, kad pirkėjai aktyviai perka šią prekę“, – šnekėjo O.Suchačeva.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.