Nauja fotovoltinė elektrinė tieks žalią, pačių pasigamintą elektros energiją, visą parą: 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.
Nauja eksperimentinė elektrinė unikali tuo, kad joje yra fotovoltinių plokščių gaminamos elektros energijos kaupimo sistema, todėl energijos galima gauti net ir naktį arba tada, kai oro sąlygos neleidžia jos pagaminti tiek, kiek reikia terminalo poreikiams patenkinti. Pranešime spaudai nurodoma, kad tai – pirmoji tokia sistema, įrengta terminale ar uoste Italijoje.
„Šis projektas – tiesiog stulbinantis pasiekimas, kuris įrodo technologijų ir inovacijų galybę. Analogų pasaulyje neturintis saulės jėgainių parkas – drąsus eksperimentas, kuris neabejotinai sudrebins ir pakeis viso pasaulio požiūrį į tvarumo siekį.
Šiandien, kai socialinė atsakomybė ir gamtos išsaugojimas yra viso pasaulio prioritetas, šis projektas yra įkvepiantis pavyzdys ne tik Europai, bet ir visam globaliam pasauliui“, – Italijoje teigė „OmnisPower“ generalinė direktorė Orinta Eivaitė.
„Interporto Padova“ yra technologiškai pažangiausias Italijos uostas, jungiantis Paduvą su pagrindiniais Italijos ir Europos uostais bei svarbiais Vidurio ir Šiaurės Europos sausumos terminalais. Uostas kasmet aptarnauja apie 8 tūkst. krovininių traukinių ir 500 tūkst. konteinerių. Valstybės valdoma bendrovė jau daugelį metų dirba pelningai: 2022 m. apyvarta siekė 35,7 mln. eurų.
Per pastaruosius 15 metų uostas investavo apie 100 mln. eurų į pažangią infrastruktūrą ir valdymo bei technologines naujoves.
Eksperimentinio projekto „vinis“ – pažangi „OmnisPower“ energijos skirstymo sistema. Visoms „Interporto Padova“ operacijoms reikalingas nuolatinis 20 MW galios energijos tiekimas. Dalis energijos gaunama iš tradicinių energijos šaltinių, tačiau didžioji dalis – iš atsinaujinančios energetikos.
Šiuose procesuose įdarbintas ir dirbtinis intelektas, kuris optimizuoja energijos srautus, todėl jie tampa efektyvesni, patikimesni ir draugiškesni aplinkai. Dirbtinis intelektas analizuodamas paros laiką ir oro sąlygas pritaiko elektros srautą prie uosto poreikių.
Įgyvendindami šį projektą „Interporto Padova“ ir „OmnisPower“ ėmėsi itin drąsaus eksperimento, kurio tikslas – pasiekti visišką savarankiškumą, o gal net ir atjungti terminalą nuo viešojo elektros tinklo bei padidinti uosto konkurencingumą, kai kainos elektros rinkoje yra tokios neprognozuojamos.
„Šis projektas yra unikalus ir pirmasis Europoje. Ateity su partneriais planuojame įgyvendinti dar kelis projektus, kuriuose neatsiejama projekto sėkmės dalimi taps dirbtinis intelektas. Unikalus „Interporto Padova“ projektas parodė, kad nepriklausomais nuo visuomeninio tiekėjo artimiausiu metu galės tapti kiekviena įmonė, valstybinis objektas ar privatus namų ūkis,“ – po atidarymo žurnalistamas sakė „OmnisPower“ vadovė Orinta Eivaitė.