„Uosto direkcijoje, siekiant efektyvinti procedūras ir mažinti administracines išlaidas, jau daugiau nei dešimtmetį veikia vieno langelio principas, kuris, vykdant krovinių gabenimo, krovos ir kontrolės procedūras, sujungia krovinių siuntėjus, gavėjus, vežėjus, krovos įmones bei kontroliuojančias valstybės institucijas.
Matome dar neatrastą potencialą šioje srityje stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą, kuris padėtų auginti sektoriaus vystymosi spartą ir jo konkurencingumą mūsų regione“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Europos Parlamentas 2020 metais yra patvirtinęs reglamentą dėl elektroninės krovinių vežimo informacijos (eFTI). Juo siekiama paspartinti krovininio transporto procesų skaitmeninimą sukuriant elektroninę platformą, kurioje verslo sektorius ir valdžios institucijos keistųsi informacija apie vykdomas operacijas.
Elektroninės krovinių informacijos mainų sistema prisidės ir prie intermodalinio transporto plėtros, efektyvins administracines procedūras, mažins administracines išlaidas, didins Europos Sąjungos regionų socialinę ir ekonominę sanglaudą.
Europos Komisija tarptautinės elektroninės krovinių informacijos mainų sistemos sukūrimui skyrė 28,3 mln. eurų finansavimą iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) fondo. Iš viso Lietuvai tenkanti finansavimo dalis šiame projekte – 1,88 mln. eurų.
Šio projekto metu Uosto direkcijos valdomoje krovinių ir prekių, gabenamų per Klaipėdos uostą sistemoje (KIPIS) bus sukurti papildomi funkcionalumai, leisiantys ją integruoti į kuriamą tarptautinių e. važtaraščių (krovinių gabenimo duomenys) informacijos (eFTI) prieigos punktą.