Šiemet tikimasi sulaukti 44 kruizinių laivų. Jų sumažėjo, nes kai kuriems keleiviams atrodo, kad plaukti į Lietuvą, kuri yra netoli karo zonos, nėra saugu.
„Tokią situaciją nulėmė besitęsiantis karas Ukrainoje. Dėl to iš maršrutų išbrauktas pagrindinis mūsų regiono magnetas – Sankt Peterburgas, kur laivai kartais stovėdavo net porą parų. Taip pat prisidėjo ir padidėjusios kruizų kainos“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto Tarptautinių ryšių skyriaus vedėja Kristina Gontier.
Į Klaipėdą planavo atplaukti dar septyni laivai, tačiau pritrūko vietos jiems švartuotis. Dabar kruizinių laivų terminale telpa du mažesni arba vienas didesnis laivas.
Taip bus nebeilgai – jau projektuojama nauja didesnė krantinė.
144 metrų ilgio „Hamburg“ kelionę pradėjo užsukdamas į Lenkiją – aplankyti Gdynės ir Gdansko uostai.
Dvylikos dienų kelionės maršrute dar buvo Latvija, Estija, Suomija, Švedija ir Danija.
Laivas gali plukdyti 420 keleivių, o į Klaipėdą atplaukė daugiau kaip 180 Vokietijos turistų. Dalis jų pasirinko ekskursijas po Klaipėdos senamiestį, apžiūrėjo Palangą ir Neringą.
Šiemet Klaipėdos uostas – tvaresnis ir draugiškesnis aplinkai.
2021 metų pabaigoje prasidėjo kruizinių laivų terminalo krantinių remontas. Jo metu ne tik sutvirtintas dugnas ties krantinėmis, pakeisti atmušai, pastatyti nauji švartavimo stulpeliai, atlikti kiti darbai, bet ir įrengti nauji nuotekų tinklai.
Jais iš kruizinių laivų į miesto tinklus bus išleidžiamos nuotekos, o tai greičiau, pigiau, patogiau ir ekologiškiau. Visi darbai kainavo apie 2,2 mln. eurų.
Paskutinis kruizinis laivas šį sezoną į Klaipėdą žada atplaukti rugsėjo 17 dieną.
2024 metų sezonui užsiregistravo 51 laivas.