„Publicum“ sustiprino lyderystę lėtėjančioje Lietuvos komunikacijos rinkoje

2023 m. birželio 9 d. 13:29
Lrytas.lt
Lietuvos komunikacijos rinkos augimas sulėtėjo – pernai bendra TOP10 ryšių su visuomene agentūrų apyvarta padidėjo 7 proc., kai 2021-aisiais šis rodiklis buvo viršijęs net 30 proc. Tuo tarpu dešimtuko bendras grynasis pelnas per metus sumenko 4 proc. iki 1,9 mln. eurų. Lyderystę rinkoje pagal visus finansinius kriterijus sustiprino strateginės komunikacijos agentūra „Publicum“, praneša „delfi.lt“.
Daugiau nuotraukų (1)
Prancūzijos kapitalo įmonės „Publicum“ pardavimai 2022 m. liko stabilūs – 4,312 mln. eurų, tiesioginės pajamos (bendrasis pelnas) padidėjo 16 proc. iki 2,432 mln. eurų, grynasis pelnas – 4 proc. iki 759 tūkst. eurų.
Šiuo metu įmonėje, veikiančioje nuo 2001-ųjų, dirba 25 specialistai. Vidutinis darbo užmokestis š. m. balandį siekė 4390 eurų.
Pasak „Publicum“ valdybos pirmininko Ričardo Jarmalavičiaus, išlaikytas rekordinių 2021-ųjų agentūros pardavimų lygis liudija nemažėjantį poreikį komunikacijai, kuri tiesiogiai padeda verslui siekti savo tikslų šiuo iššūkių laikotarpiu.
Tuo tarpu pakilusios tiesioginės pajamos patvirtina didėjančią komandos darbo vertę. Mažesnį pelno augimą R. Jarmalavičius aiškina padidintu darbo užmokesčio fondu.
„Esame įsitikinę, kad verslo sėkmė slypi žmonėse, jie yra didžiausias mūsų turtas ir konkurencinis pranašumas. Todėl sieksime, kad ir toliau mūsų žmonės uždirbtų daugiausiai rinkoje“, – „M360“ sakė „Publicum“ vadovas.
Antroje didžiausių komunikacijos agentūrų sąrašo vietoje esančios „Fabula Rud Pedersen Group“ apyvarta pernai pakilo 12 proc. iki 3,937 mln. eurų, tiesioginės pajamos 1 proc. iki 2,275 mln. eurų, tačiau grynasis pelnas sumažėjo 8 proc. iki 270 tūkst. eurų. Agentūroje dirba 41 darbuotojas, kurių vidutinis darbo užmokestis balandį viršijo 2934 eurus.
Trečioje pozicijoje pernai buvusi agentūra „co:agency“ 2022 m. finansinės ataskaitos dar nėra pateikusi.
„Idea Prima“ pardavimai kilo 9 proc. iki 2,078 mln., tiesioginės pajamos ir grynasis pelnas padidėjo atitinkamai 7 ir 19 proc. iki 1,559 mln. ir 172 tūkst. eurų.
„Integrity“ apyvarta ir tiesioginės pajamos padidėjo atitinkamai 6 ir 7 proc. iki 2,555 ir 1,38 mln. eurų, pelnas šoktelėjo 40 proc. iki 240 tūkst. eurų.
Didžiausią kritimą tarp TOP10 agentūrų pernai patyrė „Ad Verum“, kurios apyvarta ir grynasis pelnas sumažėjo atitinkamai 15 ir 22 proc. iki 1,251 mln. ir 201 tūkst. eurų.
Tiesioginės pajamos, kuriomis komunikacijos bendrovės labiausiai linkusios matuoti savo veiklą, sumažėjo vienintelei agentūrai „INK agency“ – 1 proc. iki 1,387 mln. eurų.
„Bosanova“ vienintelė iš didžiausių agentūrų praėjusius metus baigė su nuostoliu, kuris siekė 22 tūkst. eurų.
R. Jarmalavičius prognozuoja, kad panašios tendencijos komunikacijos rinkoje išliks ir šiemet – visos rinkos augimas lėtės, pelningumas mažės. Tačiau tai esą nereiškia mažėjančių darbo apimčių.
„Priešingai. Poreikis komunikacijos paslaugoms toliau augs. Tačiau ne visos paslaugos bus tinkamai vertinamos pinigais. Rašyti pranešimus dauguma jau moka. Tačiau gražių pranešimų vertė vis labiau mažėja. Laimės sugebantys kurti komunikaciją, kuri padeda siekti konkrečių verslo tikslų. Laimės tie, kurie turi patirties ir kompetencijų būti verslui partneriais, o ne įgyvendintojais“, – sako R. Jarmalavičius.
Jo teigimu, „Publicum“ savo ruožtu toliau sieks visais esminiais kriterijais būti keliais žingsniais priekyje nei rinka.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.