„Transporto sektoriuje nuolatos vyksta judėjimas ratu, po miestus laksto pašto ar prekių išvežiojimo automobiliai. Ir jie visada turi daug taškų, kuriuos reikia aplankyti, ir sugrįžti į bazę pačiu protingiausiu būdu. Tai šie procesai yra besikartojantys ir jie tiesiog maldauja būti optimizuoti“, – antradienį Susisiekimo sektoriaus apžvalgos ir atvirų duomenų konferencijoje sakė R. Kuodis.
„Tie modeliai turi būti operacionalizuoti iki tokio lygio, kad netgi „Barboros“ automobilis galėtų susivesti taškus, kur siekia važiuoti, ir ekrane iššoka optimizuoti maršrutai. Nes „Barboros“ automobiliai, eklektiškai besimalantys po miestą, sukuria kamščių ir taršos problemas“, – pridūrė jis.
Pasak R. Kuodžio, didžiuosiuose pasaulio miestuose ar jų rajonuose, kaip Niujorko Manhetenas, jau taikomi paprasti eismo optimizacijos modeliai.
„Manhetenas turi visą matematinį eismo modelį, nors ten paprastas toks, šachmatine tvarka. Bet jis egzistuoja ir Niujorke priimami sprendimai remiantis jo pagrindu. Tai mes esame nebloga šalis, tokie stiprūs vidutiniokai, bet jeigu norime būtų avangarde, mums negalima vengti tokių dalykų“, – komentavo jis.
R. Kuodis neabejojo, kad verslo bendrovės, verčiamos rinkos konkurencijos, ateityje optimizuos savo paslaugų teikimo metodus. Visgi, pasak jo, iškyla klausimas ar viešojo sektoriaus įmonės susidurs su sąlygomis, kurios priverstų jas imtis optimizacijos.
„Kiekvienas pasidarys tuos dalykus, vienaip ar kitaip. Nes kai būna konkurencinės rinkos, tai privačios kompanijos, kurios, palyginus su kitomis, yra keliais procentais neoptimalios, yra tiesiog praryjamos. Ir tas ekonominis darvinizmas savo darbą padaro. Viešajame sektoriuje dažnai nėra pakankamos konkurencijos dėl reikalingų monopolijų. Bet tai vienaip ar kitaip neatleidžia viešojo sektoriaus nuo optimizacijos“, – sakė R. Kuodis.
„Egzistuoja sprendimai, kurie yra pakankamai lengvi, kurie potencialiai gali duoti didelę naudą ir juos reikia imti ir padaryti. Bet yra tas toks nusistovėjęs status quo, kur visi šneka, konferencija ant konferencijos, bet kaip nėra sprendimų, taip ir nėra“, – paminėjo jis.