„Šių metų nugalėtoja G. Vilkė parodė, kad strateginė marketingo lyderystė įmonėje, klientų pasitenkinimui kuriami strateginiai pokyčiai, asmeninis ir visapusis marketingo komandos įsitraukimas yra neatsiejami nuo verslo ir profesinės sėkmės. Sveikiname Giedrę ir džiaugiamės, kad Lietuvos rinkoje yra demonstruojami tokio aukšto lygio marketingo profesionalumo standartai“, – teigė „Metų CMO’23“ komisijos narė, marketingo profesionalė ir „Metų CMO’20“ Raimonda Gudaitė.
Papildomos nominacijos keturiems marketingo vadovams
Konferencijoje papildomomis nominacijomis apdovanoti dar 4 marketingo vadovai iš anksčiau paskelbto šių metų geriausiųjų marketingo vadovų dešimtuko.
Apdovanojimą už skaitmeninę transformaciją pelnė „Delfi“ rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Matilionis. Šią nominaciją įteikęs „Salesforce“ klientų vadovas Baltijos šalims Paulius Kaminskas pažymėjo, kad skaitmeninė transformacija Lietuvoje įgauna ne tik pagreitį, bet ir naujus standartus.
„Tikiuosi, kad ši nominacija paskatins marketingo lyderystę bei skaitmeniniams pokyčiams įkvėps ir kitus marketingo vadovus“, – renginio metu sakė P. Kaminskas.
Apdovanojimas už prekės ženklo stiprinimą įteiktas „Šiaulių Banko“ grupės pardavimų, rinkodaros ir komunikacijos direktoriui Pauliui Pociui.
„Paulius neabejotinai yra Šiaulių banko prekės ženklo pokyčio ir sustiprėjimo architektas. Puikus pavyzdys, kai profesionalios komandos pastangos duoda akivaizdžius rezultatus“, – sakė „Metų CMO’23“ komisijos narys, Komunikacijos industrijos asociacijos tarybos pirmininkas Artūras Jonkus.
Komisijos sprendimu metų proveržiu tapo ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto marketingo vadovė Laura Vaišnorė.
„Nominacija „Metų Proveržis“ atspindi tai, kad marketingo vadovas per metus pasiekė naują lygį savo darbe, pasiekė ne tik gerus aiškiai pamatuojamus rezultatus, bet ir įdiegė efektyvias marketingo strategijas, sukūrė konkurencinį pranašumą bei prisidėjo prie organizacijos augimo ir sėkmės. Šis apdovanojimas – tai marketingo vadovo kūrybiškumo, inovatyvumo ir vadovavimo savybių bei jų teigiamo poveikio bendrovei pripažinimas“, – įteikdamas apdovanojimą teigė „Metų CMO’23“ komisijos narys, marketingo konsultantas Giedrius Juozapavičius.
Už efektyvaus marketingo vykdymą apdovanotas „Omnisend“ marketingo vadovas Evaldas Mockus.
„Evaldas Mockus yra puikus ir įkvepiantis pavyzdys visiems, siekiantiems rezultatų užsienio rinkose – jam apribojimai ir trukdžiai tapo geriausiais marketingo efektyvumo katalizatoriais“, – atsiliepė „Metų CMO’23“ komisijos narys Artūras Jonkus.
Ribos tarp tipažų nyksta
Apžvelgdama šių metų laureatus, viena iš komisijos narių Lineta Ramonienė pristatė tris svarbiausius tipažus, kurie sudaro CMO vaidmenį šiuolaikinėse organizacijose.
„Remiantis „Brain & Company“ įžvalgomis, pirmasis tipažas – tai kūrybiškas protestuotojas, griaunantis nusistovėjusias normas ir pasiryžęs inovacijoms, taip didindamas įmonėms pajamas. Šis tipažas reikalauja atkaklumo, ryžto ir stiprių lyderystės bruožų. Antrasis CMO tipažas – tai profesionalus vadovas su bendrinėmis vadovavimo kompetencijomis, kaip motyvuoti save ir savo komandą, užsibrėžti ir siekti tikslų, matuoti sėkmę ir nesėkmes. Trečiasis – skaitmenizacijos guru, kuris mėgaujasi duomenimis, juos įgalina ir iš to uždirba“, – pasakojo L. Ramonienė.
Pasak ekspertės, palaipsniui ribos tarp šių tipažų susilieja. Nors jie yra skirtingi ir dažniausiai siejami su skirtingomis industrijomis, vienalytis CMO vaidmuo šiuolaikinėse organizacijose nebeegzistuoja.
„Į pokalbius ir diskusijas kiekvienas CMO atsineša išskirtinių kompetencijų reikalaujantį savo sektoriaus kontekstą. Smagu, kad šių metų CMO rinkimuose išvydome visus tipažus, o kai kuriuose kandidatuose – ir stiprų balansą tarp visų pagrindinių CMO vaidmenų“, – teigė L. Ramonienė.
Marketingo vadovo vaidmuo organizacijoje auga
Lino Šiautkulio, „BPN Intense“ vadovo ir LiMA valdybos pirmininko, vertinimu, marketingo vadovo vaidmuo organizacijoje auga ir yra neatsiejama sėkmingos organizacijos dalis: „Tai – žmogus dirigentas, lyderis, kurio sugebėjimas vadovauti komandai lemia organizacijos sėkmę. Todėl džiugu, kad turime tiek daug tikrai stiprių vadovų“.
Tuo tarpu G. Juozapavičius pastebi, kad šiemet Metų marketingo vadovo rinkimuose komisijos atrinktų geriausių Lietuvos marketingo vadovai demonstruoja brandžias ir kompetentingas savybes, o individualių pokalbių su komisija metu aiškiai buvo matyti kandidatų lyderystė: „Gerąja prasme nustebino, kad TOP 10 turime ir viešojo sektoriaus, mokslo įstaigų marketingo vadovus. Tai rodo vis labiau augančią marketingo svarbą“.
Vadovų paieškos agentūros „Master Class Lietuva“ vadovė Laura Duksaitė-Iškauskienė pažymėjo, kad marketingo vadovas, visų pirma, yra vadovas, ne vien tik marketingo žinovas ir ekspertas komandoje: „Gebėjimas vadovauti yra vertybė, kuri bendrovėse skatinama ir puoselėjama. Tikiuosi, kad mes vis dažniau matysime marketingo vadovus CEO ir valdybos narių pozicijose.
Apie „Metų CMO’23“ komisiją
Šiais metais paraiškas pateikė net 37 marketingo vadovai, kuriuos vertino komisija, sudaryta iš LiMA valdybos pirmininko L. Šiautkulio, marketingo profesionalės, „Metų CMO'20“ R. Gudaitės, marketingo konsultanto, „Rinkodaros guru“ autoriaus G. Juozapavičiaus, „Baltic Sandbox“ verslo plėtros vadovo A. Milinavičiaus, „NFQ Technologies“ el. pašto marketingo skyriaus vadovo M. Pociaus, „ArtXchange Global“ vadovės, marketingo strategės, LiMA valdybos narės O. Ramašauskaitės, „Nord Security“ marketingo vadovės, „Metų CMO'21“ T. Sabaliauskienės.
Komisijai priklausė ir kviestiniai nariai: „Metų CMO'22“ išrinktas „Surfshark“ marketingo vadovas R. Urbanas, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė L. Ramonienė, vadovų paieškos agentūros „Master Class Lietuva“ vadovė L. Duksaitė-Iškauskienė ir Komunikacijos industrijos asociacijos tarybos pirmininkas A. Jonkus.