„Naujausias skandalas Vidaus vandenų kelių direkcijoje (VVKD), kai jos vadovas Vladimiras Vinokurovas neprižiūrimas šokinėja tarp trijų darbo vietų ir net suspėja prekiauti riešutais su viena iš Susisiekimo ministerijos įmonių – tik lašas M. Skuodžio bėdų jūroje.
Jeigu ministras į savo darbą žiūrėtų rimtai, tokie stebuklai, kai direkcijos vadovas leidžia sau „prisidurti“ prie milžiniškos algos, tikrai nebūtų praslydę pro akis“, – pranešime cituojama Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininkė Vilija Blinkevičiūtė.
Pasak jos, tai – ne pirmas kartas šios Vyriausybės istorijoje, kai svarbias pareigas einantys valdininkai spjauna į tarnybinės etikos normas. Ji primena buvusio finansų viceministro G. Norkūno istoriją, kuris pasitraukė Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (VTEK) nustačius jo viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
„Palaidas direkcijos vadovo V. Vinokurovo elgesys, mano supratimu, taip pat reikalauja išsamaus VTEK įvertinimo. Jeigu M. Skuodis pats nesusitvarko su jam pavaldžiais įmonių administratoriais, skaidrumą viešajame sektoriuje turėtų užtikrinti etikos sargai“, – įsitikinusi V. Blinkevičiūtė.
Pasak Seimo Ekonomikos komiteto vicepirmininko Gintauto Palucko, ši situacija – tai dėsningas M. Skuodžio darbo broko pavyzdys, mat visas susisiekimo sektorius šiuo metu skęsta skandaluose.
„Susisiekimo sektorius stokoja elementarios vadybos. Štai geležinkeliuose – skandalas po skandalo, pavyzdžiui, dėl trąšų vežimo. Baltarusiškos trąšos važiuoja kaip važiavusios, o ministras vis išsisukinėja, ieško kaltų.
Tuo tarpu Lietuvos automobilių kelių direkcijoje (LAKD) – irgi chaosas. Nepaisant to, kad keitėsi vadovai, LAKD nerealizuoja savo strateginių tikslų, kurie buvo suformuoti dar kadencijos pradžioje. Buvo žadėtas trimetis kelių finansavimo modelis, turėjęs sutelkti skolintas Europos investicinio banko bei kitų fondų lėšas. Tai kur tas trimetis modelis?“ – stebisi Seimo narys.
G. Paluckas pareiškė, kad M. Skuodžio valdymo laikotarpiu pradėjo strigti ne tik paprastų kelių infrastruktūros darbų, bet ir strateginių, visai Lietuvai svarbių projektų finansavimas.
„Kelių direkcijoje stebime institucinę betvarkę. Tiek planavimo prasme, tiek projektų įgyvendinimo prasme. Pinigai nepanaudojami, strateginiai projektai nejuda iš vietos. Trūksta politinės kontrolės iš pačios ministerijos. Ministras ir toliau demonstruoja olimpinę ramybę: apie kažką vis pašneka, tačiau realios sektoriaus kontrolės nėra“, – komentuoja G. Paluckas.
„Klaipėdos uoste krova krito trečdaliu. Rizikos nebuvo suvaldytos, veikla nebuvo laiku diversifikuota, alternatyvios prekybos kryptys nebuvo suformuotos. Visa tai yra ministro M. Skuodžio neūkiškumo pasekmės“, – piktinasi G. Paluckas.