Savo tris juosteles „Adidas“ gina negailėdami pinigų, bet šįkart patrypčioję atsitraukė

2023 m. balandžio 2 d. 11:15
Vokietijos sporto prekių gamintoja „Adidas“ buvo jau pasirengusi ginčui su judėjimu „Black Lives Matter“, bet pabūgusi skandalų verslo kompanija apsigalvojo.
Daugiau nuotraukų (2)
Prieš dešimtmetį JAV įkurtas judėjimas „Black Lives Matter“, kovojantis su amerikiečių policijos smurtu prieš juodaodžius. Ilgainiui jis tapo vienu antirasistinio judėjimo lyderių.
Be skelbiamų idealų, judėjimas įsteigė fondą, kuris nusprendė užsidirbti. Todėl 2020 metų lapkritį „Black Lives Matter“ užpatentavo savo logotipą, kuris naudojamas ant žurnalų, drabužių, krepšelių ar kavos puodelių.
Vokietijos gamintojui „Adidas“ pasirodė, kad šis ženklas pernelyg panašus į jų logotipą, – tris juosteles, kurios su įvairiais pakeitimais naudojamos jau nuo 1952 m. Vokiečiai dar šią savaitę grasino teisiniu ginču prieš „Black Lives Matter“.
Bet netrukus kompanija savo poziciją pakeitė – buvo paskelbta, kad dėl prekės ženklo jokių pretenzijų neturi. 
Paaiškinimų niekas nepateikė, todėl liko tik spėlioti, kas taip išgąsdino „Adidas“.
Viena vertus, „Adidas“ ir taip turi bėdų. 
Antai 2020-aisiais teko atleisti Žmogiškųjų išteklių departamento vadovę Karen Parkin, kai ji darbuotojams pradėjo aiškinti, neva rasizmas ir dėl jo keliamas triukšmas yra vien JAV problema.
O pernai spalio mėnesį vokiečių kompanija nutraukė bendradarbiavimą su amerikiečių reperiu Kanye Westu, kuris pagarsėjo ne tik savo įrašais, bet ir skelbiamais antisemitiniais šūkiais. 
Tai „Adidas“ turėtų nemažai kainuoti, nes su atlikėju kuriama batų ir drabužių linija „Yeezy“ buvo išties populiari.
Vis dėlto kai kalbama apie prekės ženklo apsaugą, „Adidas“ būna nusiteikęs itin kategoriškai ir tokių nuomonės pakeitimų kaip „Black Lives Matter“ atveju pasitaiko labai retai.
Savo tris juosteles vokiečiai gina negailėdami pinigų teisininkams. Vien nuo 2008 metų bendrovė yra pateikusi daugiau nei 90 ieškinių dėl teisių į logotipą pažeidimo, dar daugiau nei 200 atvejų pavyko susitarti be teismų.
Bet pastarieji Vokietijos kompanijai ne visuomet baigiasi taip, kaip ji norėtų. 
Pavyzdžiui, šių metų sausį prisiekusieji nusprendė, kad Niujorko dizaineris Thomas Browne’as ir jo bendrovė nepažeidė „Adidas“ interesų.
Prabangos prekėms priskiriamiems marškiniams, kelnėms ir batams Th.Browne’as jau 15 metų naudoja keturias lygiagrečias juosteles kaip savo prekės ženklą. Tačiau anksčiau jų buvo trys, ir tik tuomet, kai „Adidas“ pradėjo reikšti pretenzijas, buvo pridėta ketvirtoji. 
Kaip matyti, toks sprendimas pasiteisino. („Spiegel.de“) 
AdidasBlack Lives Matterginčas
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.