Planuojama, kad „Akropolis Vingis“ kvartale bus vidinių gatvių, parduotuvių, koncertų salė, konferencijų centras, biurų ir apartamentų pastatai, maisto halė, rekreacijos erdvės bei požeminės automobilių stovėjimo aikštelės. Vadinasi, užmojai išties dideli.
Konkurentai jaučia įtampą
Visgi ekspertai čia įžvelgia ir tam tikrų rizikų, kurias galimai patirs „Akropolio“ konkurentai – „Ozas“, „Europa“, „Panorama“.
„Kalbant apie mažesnius konkurentus, manau, kad jiems bus gerokai sunkiau konkuruoti, nes reikia pripažinti, kad abiejų „Akropolių“ susisiekimas yra pakankamai prie intensyvių arterijų, abu patogu pasiekti. Savo dydžiu jie pralenks visus konkurentus ar bent jau bus ne mažesni“, – portalui lrytas.lt sakė kainų lyginimo portalo „Pricer.lt“ portalo vadovas Arūnas Vizickas.
Jis pridūrė, kad norėdami išlikti konkurencingi, kiti prekybos ir pramogų centrai galės mažai ką padaryti.
„Matome, kad labai sunkiai sekasi „Europai“, sunkiau nei „Ozui“, „Panoramai“. Galimai atsiradus naujam žaidėjui atsiras ir dar vienas, kuris patirs sunkumų, jam reikės galvoti, ką sukurti, ką padaryti. O erdvės ne tiek ir daug. Galima bandyti sukurti ką originalesnio maitinime ar pramogose, bet tai nelengvas uždavinys, nes kainuoja pakankamai daug, o grąža neužtikrinta“, – svarstė A.Vizickas.
„Įsivaizduoju, kad konkurentai tikrai jaučia įtampėlę, turi tam tikrų klausimų, bet baimės, panikos būti neturėtų. Kyla tik įtampėlė, kas bus: o gal koks nors nuomininkas perbėgs, gal kažkas atsitiks?“ – antrino ir rinkodaros specialistas Linas Šimonis.
Jis pridūrė, kad naujasis „Akropolis“ iš konkurentų gali nusivilioti ir nuomininkus.
„Gali būti, kad į „Akropolį“ atsikels parduotuvės iš kitų miesto vietų – gal čia bus geresnės nuomos sąlygos, geresni srautai, daugiau pirkėjų ar pan.“, – svarstė rinkodaros specialistas.
Visi klientai nepabėgs
Tačiau tokios nuomonės laikosi ne visi ekspertai. Ekonomisto Algirdo Bartkaus teigimu, kitiems prekybos centrams situacija visiškai nepablogės.
„Kainodara, kurią mes turime Lietuvoje, neturi įtakos apyvartai, kurią įmonės padaro visos respublikos mastu. Didiesiems prekybos tinklams prekybinės vietos, kad ir didesnės, atsiradimas ypač didelio poveikio jų kainodarai neturės.
Nauji prekybos centrai atsiranda tada, kai jiems yra paklausa. Vilnius yra traukos centras, kuris pritraukia gyventojus iš absoliučiai visos Lietuvos. Vilniuje turime nemenką gyventojų prieaugį, tai turime ir rezervą plėtrai“, – įsitikinęs A.Bartkus.
Anot jo, konkurentams gali būti sunku tik pačioje naujojo „Akropolio“ atidarymo pradžioje, kada žmonėms bus įdomu, kaip viskas atrodo. Paskui srautai turėtų sugrįžti į savo vietas.
„Kai atsiranda nauja prekybos vieta, vartotojai visada iš pat pradžių nori ją išbandyti. Tuomet kituose prekybos centruose klientų šiek tiek sumažės, bet tai – tik laikinai. Po to vėl srautas atsistato“, – įsitikinęs A.Bartkus.
„Visi klientai niekada nepabėgs, nereikia turėti iliuzijų. Pirkėjai persiskirsto, bet viskas būna tvarkoje – bus žmonių pilna ir visi pirks. Manau, kad vietos užteks visiems“, – antrino ir L.Šimonis.
Pakenks pats sau?
Visgi gali atsitikti ir taip, kad naujasis „Akropolis Vingis“ kvartalas pakenks ne konkurentams, o senajam „Akropoliui“.
„Jiems reikia sugalvoti, kaip padaryti, kad naujas „Akropolis“ nekanibalizuotų esamo arba padaryti tokius skaičiavimus, kad galbūt per abudu jie uždirbs daugiau nei dabar iš vieno“, – šnekėjo A.Vizickas.
„Tikėtina, kad „Akropolis Vingis“ kvartale atsidarys naujos parduotuvės, Lietuvoje dar nebuvusios, kurios yra panašaus lygio. Tai ženkliai neigiamai paveiktų sename „Akropolyje“ esančias parduotuves.
Bet kad pačiam galutiniam pirkėjui nukristų ar pakiltų kainos, nelabai tikiu. Tiesa, jei tai bus susiję su kokio nors didesnio Lenkijos ar kokio nors Artimųjų Rytų prekybininko atėjimu, tai gali būti, kad kainos sumažės – kuo didesnė konkurencija, tuo kainos mažėja“, – antrino L.Šimonis.
Jo teigimu, kainos kituose prekybos centruose keistis neturėtų.