„Dzūkijos veido“ vadovo akistata su sukčiais: kantrybę praradusi „bankininkė“ auką pasiuntė rusų laivo kryptimi

2023 m. kovo 6 d. 14:31
Laura Baliukonienė
Telefoninių sukčių bandymas „apsukti“ naujienų portalo „Dzūkijos veidas“ direktorių Mantą Kilkų atsisuko prieš juos pačius – iš pirmųjų sekundžių supratęs, kieno skambučio sulaukė, direktorius nusprendė sukčius pavedžioti už nosies. Galiausiai per daugiau nei dvidešimt minučių trukusį pokalbį vis nepavykstant iš potencialios aukos išgauti tai, ko siekė, „bankininkė“ prarado kantrybę ir M. Kilkų pasiuntė rusų karo laivo kryptimi.
Daugiau nuotraukų (1)
Antradienio popietę M. Kilkus sulaukė skambučio iš nežinomo lietuviško telefono numerio.
Atsiliepęs, išgirdo rusiškai kalbantį vyriškį, kuris prisistatė esąs policijos pareigūnas iš Vilniaus poskyrio ir pranešė, kad M. Kilkaus vardu banke asmuo esą bandė paimti kreditą, bet bankas jo nesuteikė ir apie įvykį neva pranešė policijai. Dabar policija planuoja pradėti tyrimą ir uždavė daugybę klausimų, tokių kaip, ar pastaruoju metu ką nors pirko internetu, ar naudojosi užsienio internetinės prekybos paslaugomis, ar pastaruoju metu teko sudarinėti sandorius naudojantis notaro paslaugomis ir pan.
Galiausiai klausimai pakrypo banko tematika, ėmė klausinėti, kokiame banke M. Kilkus buvo.
„Man iš karto kilo įtarimas, nes pareigūnas kalbėjo rusiškai ir prisistatė ne lietuvišku vardu. Tačiau sugalvojau šiek tiek sukčius pavedžioti už nosies, pavaidinti patiklų ir šiek tiek kvailoką žmogų.
Situaciją stengiausi rutulioti nieko nekonkretizuodamas, kalbėdamas abstrakčiai, neva kai ko neprisimindamas ir sakydamas, kad banko duomenų, kortelių ir kitų reikalingų dalykų šiuo metu su savimi neturiu, kad esu išėjęs į mišką toli nuo namų, fotografuoju, o namo sugrįžti galiu geriausiu atveju po valandos ar dviejų.
Galiausiai sugalvojau, kad reikia įrašyti pokalbį ir toliau leisdamasis kalbėti su sukčiais įrašą pradėjau daryti maždaug nuo septintos pokalbio minutės. Stengiausi neišsiduoti, kad žinau, jog kalbu su sukčiais ir perpratau jų planą“, – istoriją toliau tęsė M. Kilkus.
Sukčiai ir toliau neatlyžo, kol išgavo, kokiame banke yra aukos sąskaita, sakė norintys užkirsti kelią piktnaudžiavimo atvejams, atlikti tyrimą, net kėlė versiją, kad patys banko darbuotojai gali būti prisidėję prie piktnaudžiavimo.
Tada tikino, kad reikia skubiai surašyti protokolą, kuriam reikalingas M. Kilkaus asmens kodas. Direktorius nepasimetė, padiktavo fiktyvų asmens kodą, kurį ir pats užsirašė ant popieriaus lapo, jeigu sukčiai netikėtai paprašytų jį pakartoti.
Taip ir įvyko. Tik, vis bandydami įvesti asmens kodą, sukčiai vis kartojo, kad duomenys nesutampa. M. Kilkus neatlyžo ir pasisiūlė atvykti į komisariatą, tik nusikaltėlis atkakliai tam priešinosi, sakydamas, kad jam duomenų reikia dabar, skubiai. Tada pasiūlė bandyti prisijungti per banko darbuotoją, sujungė su ja. Moteris irgi kalbėjo rusiškai.
„Menamai bankininkei pradėjau sekti pasaką, kad mano finansus valdo žmona, o aš neturiu jokių prisijungimų, kad jie namuose, o nusigauti iki jų reikia laiko, o dar ir neturiu kuo. Žmona neva irgi išvykus, tai atvažiuoti pasiimti manęs negali. Tada surezgiau mintį, kad galiu susisiekti su savo meiluže ir jos paprašyti mane parvežti. Neapsikentusi mano išsisukinėjimų, bankininkė mane pasiuntė rusų karinio laivo kryptimi ir mūsų pokalbis baigėsi“, – juokdamasis istorijos atomazgą papasakojo M. Kilkus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.