Penki asmenys laikinai sulaikyti juos kaltinant pinigų keitimo ir kapitalo judėjimo į užsienį ir iš jo teisės aktų bei taisyklių pažeidimu ir reikiamų licencijų neturėjimu.
Policija paskelbė kaltinamųjų prisipažinimus ir jų pasiaiškinimus dėl įsteigto skambučių centro, kad nuslėptų „Paysera“ finansinę veiklą, ir pervedė kapitalą į užsienį ir iš jo, taip pat panaudojo filialą pinigų plovimui, naudodami suklastotas sąskaitas faktūras.
Kaltinamųjų teigimu, „Paysera“ vadovas asmeniškai lankėsi Alžyre ir susitarė su biuru, kad šis vykdys veiklą banko vardu, nepranešdamas apie ją Alžyro valdžios institucijoms.
„Paysera“ atsiųstame komentare rašoma:
„Paysera“ įmonių grupė veikia tarptautinėje rinkoje, tad tarp mūsų klientų yra prancūziškai ir arabiškai kalbančių žmonių, o iš viso konsultuojame klientus 15 kalbų.
Siekdami atliepti klientų poreikius ir rasti daugiau prancūzų bei arabų kalbomis konsultuojančių žmonių, 2019 m. Paysera Ltd (viena iš Paysera įmonių grupės) sudarė darbuotojų samdos paslaugų sutartį su skambučių centro paslaugas Alžyre teikiančia įmone „Outsourcing Global Solutions“ (OG Solutions). Šios įmonės darbuotojai telefonu ir el. paštu konsultavo pradžioje prancūziškai, o vėliau arabiškai ir angliškai kalbančius „Paysera“ klientus. Praktika samdyti darbuotojus šalyse, kur darbo jėgos kaštai žemesni, yra įprasta tarp daugelio tarptautiniu mastu veikiančių įmonių.
„Paysera“ Alžyre niekada aktyviais veiksmais nepardavinėjo ir neparduoda finansinių paslaugų bei neturėjo ir neturi fizinių klientų aptarnavimo skyrių. Atitinkamai grynųjų pinigų operacijos Alžyre esančiame nuotolinio klientų aptarnavimo centre niekada nebuvo teikiamos. Nors Alžyre nevykdoma plėtra ir šalies rinka mums nėra tikslinė, šalies piliečiai gali atsidaryti „Paysera“ sąskaitą – elektroninių pinigų įstaigos (EPĮ) licencijos nedraudžia atidaryti sąskaitas ne-ES/EEE šalių piliečiams.
Atkreipiame dėmesį, kad Alžyro žiniasklaidoje minimi asmenys yra išimtinai „OG Solutions“ vadovai ir akcininkai, su „Paysera“ susiję tiek, kad „Paysera“ Ltd. buvo jų valdomo skambučių centro paslaugų pirkėja. Nei „Paysera“ grupė, nei jai priskirti darbuotojai kitose šalyse nėra gavę jokių paklausimų iš Alžyro institucijų, juo labiau nei grupei, nei akcininkams ar darbuotojams nėra pareikšti jokie įtarimai.
Suprantame, kad negalime visa apimtimi visiškai atsakyti už paslaugos teikėjo, aptarnavusio ir kitas bendroves, veiklą, tačiau dedame visas pastangas ir imamės veiksmų, kad ši situacija kuo greičiau išsispręstų ir vėl galėtume aptarnauti klientus prancūzų, arabų ir anglų kalbomis. Visgi tai pamoka visam verslui apie politinę riziką, kad net ir būdamas paslaugų pirkėju aukštesnės rizikos šalyse, gali būti nepagrįstai prilipdytas prie bylos, kurį su tavimi turi bendro tik tiek, kad iš kaltinamos įmonės buvo pirktos paslaugas.
Be kita ko, atkreipiame dėmesį, kad iš Alžyro pasiekianti informacija turėtų būti vertinama rezervuotai ir kritiškai dėl prasto demokratijos lygio ir korupcijos šalyje“.