„Reaguodami į įvairiose žiniasklaidos priemonėse ir socialiniuose tinkluose „Biologico“ nesiliaujamai publikuojamus pranešimus, kuriuose „Koslita“ kaltinama dėl tariamų nesąžiningos konkurencijos veiksmų, jaučiame pareigą pateikti viešą paaiškinimą, – rašo įmonė pranešime spaudai. –
Šių metų vasario 3 d. „Koslita“ gavo pretenziją iš „Biologico“, kurioje pareikšti kaltinimai dėl skalbimo priemonių „Le Row“ pakuočių bei etikečių imitavimo, galimo vartotojų klaidinimo bei nesąžiningo „Biologico“ reputacijos naudojimo. Detaliai išanalizavę pretenzijoje išdėstytus teiginius bei keliamus reikalavimus, vasario 9 d. pateikėme atsakymą raštu į gautą pretenziją, kuriuo atsakėme, jog „Koslita“ nepažeidė ir nepažeidžia jokių teisės aktų reikalavimų, su pretenzija ir jos keliamais reikalavimais nesutinka“.
„Koslita“ teigia, kad savo produkciją pretenzijoje nurodytos stilistikos etiketėmis išleido į rinką anksčiau nei „Biologico“. Prekinis ženklas IEVA Lietuvos Respublikos prekių ženklų duomenų bazėje užregistruotas dar 2002 metais. 2020 metais pradėtas atnaujinti gaminių dizainas, o atsiradus poreikiui sukūrė naujus produktus: kūno prausiklius, skystą rankų muilą IEVA, lyginimo skystį „Ūla“. Pranešime spaudai teigiama, kad naujos stilistikos etiketėmis žymėti gaminiai rinkai pradėti teikti 2021 metų pradžioje.
„Rinkoje pastebėjus aukštos kokybės skalbimo priemonių poreikį vėliau taip pat pradėjome gaminti aukščiausios kokybės skalbiklį bei minkštiklį, tęsdami atnaujintą IEVA prekės ženklo stilistiką. Kurdami skalbinių priežiūros priemones kruopščiai rinkome žaliavas, IEVA receptūros yra autentiškos, sukurtos mūsų laboratorijoje tobulinant daugelį metų gaminamų skalbiklių receptūras, gintaro/gelsva spalva išgaunama dėl sudėtyje esančios tulžies, nenaudojant jokių dažiklių. Šiuo metu kuriame ir planuojame į rinką išleisti daugiau IEVA prekės ženklo gaminių.
Tuo tarpu „Biologico“ įmonė buvo įregistruota tik 2022 sausio mėnesį. Taigi, praėjus daugiau nei metams po naujo dizaino IEVA gaminių išleidimo į rinką. „Biologico“ produkto „Instagram“ socialinio tinklo paskyra buvo sukurta 2022 m. kovą, pirmosios produktų, žymimų juodos spalvos fono etikete, nuotraukos publikuotos tik 2022 m. vasarą, o produktui skirtoje paskyroje tik rudenį“, – komentuoja „Koslita“ atstovai.
Pranešime spaudai nurodoma, kad Lietuvos Respublikoje ar ES „Biologico“ vardu iki to laiko nebuvo įregistruota jokių dizainų ar prekės ženklų, kurie garantuotų „Biologico“ išimtines pramonės ar intelektinės nuosavybės teises į gaminių pakuotės formą, buteliuko tūrį ar gaminių spalvas.
„Plačiai publikuojamuose straipsniuose „Koslita“ kaltinama nesąžininga konkurencija, tyčiniu vartotojų klaidinimu, tuo tarpu pačios „Biologico“ prekės ženklas „Le Row“ galimai klaidina vartotojus ir pažeidžia intelektinės nuosavybės teisę. Kurdama savo prekinį ženklą „Le Row“, pasirinko beveik identišką, jau egzistuojantį prekinį ženklą pakeisdami tik artikelį iš angliško „The“ į prancūzišką „Le“. EUIPO (EUROPEAN UNION INTELECTUAL PROPERTY OFFICE) yra pateiktas „Le Row“ prekinio ženklo registracijos protestas.
Spaudoje pasirodžiusiuose straipsniuose „Biologico“ advokatas teigia, „kad bendrovei buvo pasiūlyta geranoriškai nutraukti teisės pažeidimo veiksmus, bet buvo atsisakyta bendradarbiauti ir nurodyta, kad bus teikiamas atsakymas raštu. Kadangi jokie racionalūs paaiškinimai ir sprendimai nepateikti, netrukus bus kreipiamasi į teisėsaugos institucijas“. Be raštu gautos pretenzijos, į kurią motyvuotai ir visapusiškai atsakėme dar iki pasirodant straipsniams spaudoje, jokių siūlymų bendradarbiauti nesame sulaukę“, – rašo „Koslita“.
Jos pranešime teigiama, kad, pateikusi atsakymą „Biologico“, įmonė tikėjosi protingos ir racionalios reakcijos, tačiau minima bendrovė nepareiškė noro susisiekti ir nepateikė jokio savo veiksmų paaiškinimo, „vietoje to tęsdama šmeižto kampaniją spaudoje bei socialiniuose tinkluose, kuri akivaizdžiai naudojama kaip spaudimo priemonė, siekiant atsikratyti nepatogaus konkurento, galinčio rinkai tiekti aukščiausios kokybės gaminius už ženkliai mažesnę kainą.
Toliau tęsiantis nepagrįstų kaltinimų viešojoje erdvėje kampanijai, būsime priversti kreiptis į teisėsaugos institucijas“.